۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۵۳۲۶۶۵
معاون بین‌الملل جامعة المصطفی:

زیست ایمانی راهی مؤثر برای صلح سازی است

حجت‌الاسلام‌ قنبری با تأکید بر این که فقها و اسلام شناسان در طول تاریخ به دنبال صلح سازی بوده‌اند، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ایجاد صلح در جهان هستیم.
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محسن قنبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ محسن قنبری، معاون بین‌الملل جامعة المصطفی(ص)، امروز در نخستین کنگره بین‌المللی «ظرفیت‌شناسی و تأثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزش‌های دینی» که در سالن همایش‌های مجتمع عالی امام خمینی(ره) جامعه‌المصطفی(ص) برگزار شد، با تأکید بر ضرورت توجه به فرصت‌های فضای مجازی اظهار داشت: فضای مجازی می‌تواند فرصتی برای ایجاد صلح در جهان باشد.

وی با بیان این که زیست ایمانی راهی مؤثر برای صلح سازی است، افزود: جهان فعلی آکنده از درگیری‌ها، نزاع‌ها و چالش‌ها بین ملت‌ها و انسان‌هاست که در این شرایط راهی جز تلاش برای ایجاد صلح به نظر نمی‌رسد، چرا که صلح ایمانی می‌تواند نوعی مدل در صلح‌سازی باشد.

معاون بین‌الملل جامعة المصطفی(ص) با اشاره به این که برخی بر واژه صلح‌سازی تأکید دارند، ابراز کرد: تعهد بالا و حضور تاریخی در صحنه درگیری‌ها در کنار نقش مؤثر برای سوق دادن افراد درگیر به سمت صلح از ویژگی‌های مصلحان صلح‌ساز است.

وی با تأکید بر این که فقها و اسلام شناسان در طول تاریخ به دنبال صلح سازی بوده‌اند، عنوان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ایجاد صلح در جهان هستیم.

حجت الاسلام قنبری آخرین تعریف قلمرو پویای جهان را فضای مجازی دانست و گفت: بستر مناسبی برای حوزه نشر دین در فضای مجازی در چهار فاز دیجیتال‌ سازی محتوا، ایجاد وبگاه‌های مراجع و علمای اسلامی، ایجاد وبگاه تعاملی با محوریت نقش کاربر و نهایتاً تجربه زیست سایبری دینی است.

وی با اشاره به مدل‌های صلح‌سازی خاطرنشان کرد: دین پیامی است که می‌توان از طریق آن صلح را به جهان منتقل کرد و در این شرایط می‌توان با راه‌اندازی ایمان شبکه‌ای بر برادری دینی و زیست ایمانی در فضای مجازی به سمت صلح جهانی حرکت کنیم./878/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات