۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۵۳۲۶۴۳
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

جمهوری اسلامی بینی آمریکایی ها را در خاورمیانه به خاک ذلت مالیده است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که جمهوری اسلامی بینی آمریکایی ها در هر نقطه ای از جهان به خاک ذلت مالیده است، گفت: نمونه ای از این شکست را تنها در سوریه و عراق می توانیم به وضوح ببینیم که چگونه سیاست های منطقه ای آمریکایی ها در برابر نقش محوری جمهوری اسلامی ایران شکست خورد.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه تفسیر قرآن که با عنوان تفسیر آیه 62 سوره انفال برگزار شد با اشاره به این که خداوند متعال در آیه 61 سوره انفال خطاب به پیامبر گرامی اسلام می فرماید اگر دشمنان سر جنگ داشتند تو هم دفاع کن و اگر آنها پیشنهاد صلح دادند تو هم بپذیر.

وی با بیان این که اما پیشنهاد صلح گاهی مواقع برای غافل گیر کردن، فریب و خدعه است، افزود: در این مواقع هدف دشمن صلح نیست بلکه می خواهد به بهانه صلح طرف مقابل را غافل گیر کند.

مسؤول حوزه علمیه نکا با اشاره به این که دشمن در چنین مواقعی تلاش می کند تا جنگ را با هدف تجدید قوا و جمع آوری نیرو به تأخیر بیاندازد، خاطرنشان کرد: دشمن می خواهد صلح کند تا طرف مقابل غافل شود و دوباره تهاجم کند.

حجت الاسلام لائینی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن در خصوص کسانی که به بهانه صلح در پی فریب و خدعه هستند، می فرماید اگر آنها می خواهند به بهانه صلح خدعه کنند و تو را فریب دهند ​خدا تو را کفایت می کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در اشاره ای به آیه 58 سوره انفال گفت: پیامبرگرامی اسلام (ص) با بعضی قبایل معاهده صلح بسته بود و برخی از آنها در صدد نقض عهد و جنگ با پیغمبر بودند که خداند متعال به پیامبر گرامی اسلام می فرماید اگر شواهدی یافتی که نشان دهنده آن است دشمن می خواهد نقض عهد و حمله کند، ​تو هم رسماً اعلام کن که من از این به بعد این معاهده را قبول ندارم و آماده جنگ باش.

استاد حوزه علمیه مازندران تأکید کرد: اگر شواهد و قرائنی مبنی بر نقض عهد وجود دارد نباید سادگی کرد و تأکید بر پایبندی به عهد و ماندن در آن کنیم بلکه همان طور که خداوند متعال فرموده ما نیز باید رسماً اعلام کنیم که ما هم در برنامه نیستیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در جایی که خداوند می فرماید اگر دشمن پیشنهاد صلح داد بپذیر و اگر هدفش خدعه و فریب باشد خدا تو را کفایت می کند، خاطرنشان کرد: وقتی شواهد و قرائنی وجود دارد که نشان می دهد این پیشنهاد صلح به یقین خدعه و فریب است در این جا اینجا پیامبر گرامی اسلام نباید صلح را بپذیرد حتی اگر قرارداد صلح هم داشت باید بهم بزند چه برسد به اینکه در مراحل ابتدایی صلح باشد.

مسؤول حوزه علمیه نکا همچنین افزود: اگر شواهد و قرائنی مبنی بر خدعه و فریب وجود ندارد، اما اگر این ترس را داریم که اینگونه  است، ​به این ترس نباید توجه کرد و پیشنهاد صلح را باید پذیرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اسلام دین صلح است اما دین سادگی و ساده لوحی و فریب دشمن خوردن نیست، خاطرنشان کرد: اگر شواهد و قرائنی وجود داشت که دشمن بخواهد خدعه و مکر کند، نباید صلح را پذیرفت و اگر شواهدی وجود نداشت باید صلح را پذیرفت اما در هر مرحله ای باید هوشیاری خود حفظ کنیم و خداوند متعال به یقین حمایت خواهد کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که چهار دهه از پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز نشان داد که خداوند متعال چگونه ملت ایران کفایت کرده است، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران اصل صلح و سلم را برای خود ملاک قرار داده است و هیچ گاه دنبال جنگ نبوده و نیستیم، اما اگر دشمن به کشورمان تجاوز کرد ما نیز جانانه دفاع کردیم.

امام جمعه نکا با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره شعار صلح داده و هیچ گاه کشوری را تهدید به جنگ نکرده است، خاطرنشان کرد: علیرغم همه توطئه ها و دشمنی های بدخواهان اسلام و انقلاب با ملت ایران به خوبی دیدیم که بارها چگونه خدا به ملت ایران کمک کرده و دشمنان ما را رسوا کرده است.

مسؤول حوزه علمیه نکا با اشاره به موضوع برجام و فریبکاری آمریکایی در انجام تعهدات خود در این سند بین المللی، آن را نمونه ای روشن از خدعه و فریب دشمن دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با نگاهی متعالی همواره نسبت به دروغگویی و فریب کاری آمریکایی ها در موضوع برجام هشدار داده بودند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که امروز همه مسؤولان به حرف های روز های نخست رهبر معظم انقلاب اسلامی بازگشتند که آمریکا یک شیطان بزرگ است، خاطرنشان کرد: روزی که مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام مسؤولان را از اعتماد بی مورد به آمریکایی ها بر حذر داشتند، متأسفانه گوش برخی ها به این نصایح بدهکار نبود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که توطئه گری و دشمنی در ذات مقامات آمریکایی است، تصریح کرد: تعهدی که بخواهد با آمدن و رفتن دولت ها تغییر کند از ریشه متزلزل است و نباید به اجرای آن دل بست.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که رییس جمهور جدید آمریکا در همان تبلیغات انتخاباتی خود همواره نسبت به بد بودن قرار داد برجام تأکید می کرد، خاطرنشان کرد: ترامپ که رویکرد کاملاً اقتصادی دارد بسیار علاقه مند است به بهانه تغییر برجام و اصلاح آن دوباره از جمهوری اسلامی امتیاز بگیرد.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که آمریکایی ها باید این خیال را با خود به گور ببرند که دوباره بر سر مسائلی چون موشکی و نقش منطقه ای ایران با کشورمان مذاکره کنند، تصریح کرد: هدف آمریکا از مذاکره تنها منزوی کردن و کاهش قدرت بین المللی و منطقه ای جمهوری اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جمهوری اسلامی بینی آمریکایی ها در هر نقطه ای از جهان به خاک ذلت مالیده است، افزود: نمونه ای از این شکست را تنها در سوریه و عراق می توانیم به وضوح ببینیم که چگونه سیاست های منطقه ای آمریکایی ها در برابر نقش محوری جمهوری اسلامی ایران شکست خورد.

مسؤول حوزه علمیه نکا با اشاره به این که انقلاب اسلامی مدافع حقوق ملت های آزاده و مستضعف جهان بوده و این مسأله جز محوری ترین اصول انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: اگر جمهوری اسلامی در سوریه و عراق همراه مردم این کشور نبود، امروز این کشورها در تصرف کامل گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکایی ها بود.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که آمریکایی ها حق دارند که امروز از جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران ناراحت و عصبانی باشند، افزود: سرمایه گذاری سیاسی و اقتصادی چندین ساله آنها در سوریه و عراق با شکست قطعی مواجه شده است و امروز رییس جمهور آمریکا راهی جز اربده کشی ندارد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که آمریکایی ها بدانند که شکست خورده نهایی در منطقه خاورمیانه خواهند بود، تصریح کرد: امروز ملت های جهان بیدار شده و علاقه ای به وجود قیم و آقا بالاسر ندارند و می خواهند خودشان برای آینده کشورشان تصمیم بگیرند./۱۳۱۷/پ202/ب1

ارسال نظرات