۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۵۳۲۶۴۲
معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی:

راهپیمایی اربعین بشارتی برای نهضت جهانی امام زمان است

حجت الاسلام مداحی با بیان این که باید اربعین را به جریان مهدویت متصل کنیم، گفت: راهپیمایی اربعین بشارتی برای نهضت جهانی امام زمان است.
راهیپمایی اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش ویژه راویان اعزامی بعثه مقام معظم رهبری به عراق در ایام اربعین حسینی پیش از ظهر امروز در سالن نشست های حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت قم برگزار شد.

حجت الاسلام مداحی معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی العالمیه در این همایش با اشاره به لزوم شناخت شیوه های تبلیغی در مسیر اربعین خاطرنشان کرد: راویان باید تبلیغات یک دقیقه ای و چند دقیقه ای با استفاده از روایات مختصر و شیوه جذب جوانان را آموزش ببیند مثل این روایت که از چهار معصوم(ع) نقل شده است که «تدبیر قبل از عمل موجب نجات از پشیمانی است» که از جمله احادیثی است که در ذهن می ماند.

وی افزود: شیخ زکزاکی یک جلسه پیش امام آمد و در نیجریه 12 میلیون شیعه تربیت کرد، بنابراین ما هم باید این جرقه را تبدیل به جریان کنیم و برای ظهور امام زمان(عج) فعالیت کنیم، چراکه در روایتی می خوانیم پیامبر گرامی اسلام فرمودند اگر انسان به اندازه هفتاد پیامبر هم کار کند باز هم در روز قیامت عمل خودش را کم می بیند به همین جهت باید تلاش و کوشش زیادی بکنیم و از نهضتی که ایجاد شده است بهترین بهره را ببریم.

معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که باید اربعین را به جریان مهدویت متصل کنیم، اظهار داشت: وقتی حضرت صاحب الزمان(عج) هم ظهور کنند خطاب به همه جهان  از کربلا نام خواهند برد و به همین جهت اربعین بشارتی برای نهضت جهانی امام زمان(عج) است.

وی ادامه داد: باید از داستان ها و روایات کوتاه و آموزنده برای انتقال به مردم استفاده کرد، چراکه گاهی زیاد صحبت کردن و اذیت کردن مخاطب سبب می شود که او هیچ بهره ای از سخنان ما نبرد، بنابراین باید توجه کافی به منبرهای کوتاه مدت داشته باشید.

حجت الاسلام مداحی با بیان این که مبلغ در این سفر باید مردم را به شکوفایی استعدادها وادار کند، خاطرنشان کرد: کارهایی که غربی ها کرده اند این است که بحث تفکر را بین جوانان زنده می کنند که ما نیز نباید از این مسأله غافل باشیم و از نصب احادیث کوتاه و آموزنده به چادرها غافل نشوید، تأکید بر وضو داشتن بکنید و با جوانان دوست باشید تا حرف های شما در میان آنها تأثیر بگذارد./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات