۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۵۳۲۶۴۱
مسؤول کارگروه روایتگری کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین خبرداد؛

اجرای ۲۱۸۶ برنامه روایتگری برای ۲۲۵۰ مخاطب در اربعین سال گذشته

حجت الاسلام نجفی روحانی از اجرای ۲۱۸۶ برنامه روایتگری برای ۲۲۵۰ مخاطب در اربعین سال گذشته خبرداد و گفت: در این طرح ۱۷۰ نفر از راویان آموزش دیده حضور داشتند.
حجت الاسلام مجتبی نجفی روحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش ویژه راویان اعزامی بعثه مقام معظم رهبری به عراق در ایام اربعین حسینی پیش از ظهر امروز در سالن نشست های حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت قم برگزار شد.

حجت الاسلام مجتبی نجفی روحانی مسؤول کارگروه روایتگری کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین در این همایش با اشاره به روند فعالیت های روایتگری اظهار داشت: شکل گیری این برنامه از 15 سال پیش در مکه بود و بعدها با عنوان روایت حماسه عاشورا در کربلا ادامه پیدا کرد.

وی افزود: از میان دانش آموختگان و طلاب حج و زیارت سال گذشته 170 راوی به فارسی و چندین زبان خارجی، 2186 برنامه اجرا کردند و تقریبا 2250 مخاطب را پوشش دادند و به قدری مورد استقبال قرار می گرفت که برخی زائران بارها در برنامه ها شرکت می کردند و برنامه در قالب های متنوع اجرا شد و خاطرات زیبایی بر جا گذاشته شد.

مسؤول کارگروه روایتگری کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین عنوان کرد: راویان در این طرح افزون بر شهر مقدس کربلا و مسیر نجف به کربلا به برپایی ایستگاه روایتگری در نجف اشرف در صحن حضرت زهرا، شهر کوفه، مسجد کوفه و مسجد سهله و همچنین در کاظمین و سامرا پرداختند و راویان عرب زبان، انگلیسی زبان، فرانسوی زبان و اردو زبان زیادی با ما همکاری داشند.

وی با بیان این که برای اربعین امسال جلسات کارشناسی و مخاطب شناسی و مصاحبه صورت گرفت، ابراز داشت: جذب راویان فاکتورهایی داشت که از جمله آنها تسلط بر برنامه های کامپیوتری و روحیه جهادی بود و انشاءالله در آینده نزدیک این افراد بتوانند متولیان جریان حج و عمره باشند.

حجت الاسلام نجفی روحانی از برگزاری حلقه های تمرینی برای آماده سازی اربعین امسال خبرداد و گفت: در حوزه تولید کتاب و نرم افزار با همکاری حجت الاسلام احمدی کارهای خوبی صورت گرفت و طبق آماری که به دست آمده است روایت گری پراستقبال ترین برنامه در اربعین لقب گرفته است.

وی در پایان یادآور شد: تعداد راویان امسال کاهش پیدا کرده اند که در این کاهش توجه به ارتقای کیفیت بوده و تمرکز بیشتری برای اجرای مدل های کوتاه، متوسط و بلند و شیوه های اجرا چند رسانه ای، پرده خوانی و مخاطبی شده  و برای همه جلسات تبلیغی نیز فیش تهیه شده است./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات