۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۵۳۲۶۳۱
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

اقدامات خصمانه ‌آمریکا ملت ایران را متحدتر کرده است/ به هیچ وجه در زمینه موشکی مذاکره نمی کنیم

رضایی گفت: اقداماتی که آمریکایی ها انجام دادند تمام ایرانی ها را متحدتر کرده است و ایرانی ها مطمئن شدند که چراغ سبزهایی که برخی اوقات آمریکا برای مخالفان نشان می دهد جز فریب نیست.
محسن رضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه برگزاری یادواره شهدای اطلاعات قرارگاه صاحب الزمان(عج) در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: آمریکایی ها برنامه جاهلانه ای مبنی بر حمله به متحدان جمهوری اسلامی در منطقه طراحی کردند.

وی افزود: آمریکا تصور می کند حالا که داعش نتوانست موفقیتی به دست آورد باید برنامه های دیگر را اجرا کند و از آن جایی که طرح جدایی کردستان و حرکت آقای بارزانی نیز شکست خورد سعی در اجرای توطئه های دیگری دارند که باز هم شکست خواهند خورد.

رضایی با اشاره به اظهارات ترامپ و استفاده از نام جعلی خلیج عربی، اظهار داشت: برای نخستین بار است که یک رییس جمهور آمریکا به جای خلیج فارس از خلیج عربی استفاده می کند و این نشان می دهد که دولت آمریکا از ملت و رهبر ایران کاملا مأیوس شده اند.

وی ادامه داد: آمریکا فکر می کند که با کمک عربستان و امارات و چند کشور دیگر می تواند سدی در برابر جمهوری اسلامی ایران در منطقه درست کند در حالی که سخت در اشتباه است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش سپاه در آزادی المیادین عراق، ابراز داشت: سپاه پاسداران جز مشورت دادن و حمایت های معنوی و آموزش دخالت مستقیمی انجام نمی دهد، ما به عنوان مشاور و حمایت کننده وظیفه خود می دانیم که به مسلمین کمک کنیم.

وی با اشاره به دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی، عنوان کرد:  اقداماتی که آمریکایی ها انجام دادند تمام ایرانی ها را متحدتر کرده است، حتی کسانی که مخالف نظام جمهوری اسلامی هستند به شدت از به کار بردن خلیج عربی ناراحت و عصبانی هستند و ایرانی ها مطمئن شدند که چراغ سبزهایی که برخی اوقات آمریکا برای مخالفان نشان می دهد جز فریب نیست.

رضایی خاطرنشان کرد: خوشبختانه آمریکایی ها نه تنها از جمهوری اسلامی بلکه از تمام ایرانی ها مأیوس و ناامید شدند.

وی در پاسخ به این که آیا در زمینه قدرت دفاعی و موشکی مذاکره ای انجام خواهد شد یا خیر گفت: یقینا به هیچ وجه در این زمینه مذاکره ای نخواهیم داشت، حتی در زمینه هسته ای اگر زمانی برجام پاره شود و روند هسته ای را آغاز کنیم و اروپایی بخواهند مذاکره کنند به هیچ وجه آمریکایی ها را راه نمی دهیم./1323/۲۰۲/ح

ارسال نظرات