۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۵۳۲۶۳۰
با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر؛

همایش راویان حماسه عاشورا در اربعین حسینی برگزار شد

همایش راویان حماسه عاشورا در اربعین حسینی با حضور بیش از ۸۰ نفر از مبلغان حوزوی و با سخنرانی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.
قاضی عسکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش ویژه راویان اعزامی بعثه مقام معظم رهبری به عراق در ایام اربعین حسینی پیش از ظهر امروز در سالن نشست های حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت قم برگزار شد.

سخنران ویژه این همایش حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بود که وی با اشاره به ظرفیت عظیم تبلیغی و فرهنگی زیارت اربعین اظهار داشت: اگر از این ظرفیت درست استفاده نکنیم در آینده قطعا مورد سؤال واقع می شویم که چرا از ظرفیت های موجود درست بهره برداری نکرده ایم، چراکه در سطح دنیا امروز رقبای ما از این فرصت ها به بهترین شکل استفاده می کنند.

همچنین حجت الاسلام احمدی مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی در این همایش با اشاره به ارزش بسیار زیاد خدمت به زائران حسینی عنوان داشت: مبلغان در این سفر با سختی های زیادی رو به رو هستند ولی همه این مسائل را تحمل می کنند ولی مسأله مهم برخورد مناسب و تبلیغ دین با بیان خوب است.

در ادامه این نشست حجت الاسلام مجتبی نجفی روحانی مسؤول کارگروه روایتگری کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین در این همایش با اشاره به روند فعالیت های روایتگری اظهار داشت: شکل گیری این برنامه از 15 سال پیش در مکه بود و بعدها با عنوان روایت حماسه عاشورا در کربلا ادامه پیدا کرد؛ سال گذشته 170 راوی به زبان های مختلف خارجی به اجرای 2186 برنامه پرداخته و تقریبا 2250 مخاطب را پوشش دادند.

حجت الاسلام مداحی معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که باید اربعین را به جریان مهدویت متصل کنیم، اظهار داشت: وقتی حضرت صاحب الزمان هم ظهور خواهند کرد خطاب به همه جهان می کنند و از کربلا نام خواهند برد و به همین جهت اربعین بشارتی برای نهضت جهانی امام زمان(عج) است.

یادآور می شود، در این همایش بیش از هشتاد نفر از مبلغان اعزامی از سوی بعثه مقام معظم رهبری به راهپیمایی اربعین بودند که به صورت جهادی در ایام اربعین به تبلیغ معارف دین می پردازند.

این مبلغان از روز دهم ماه صفر با قطاری که به تازگی از قم به سمت کربلا راه افتاده است عازم شهرهای کربلا، کاظمین، سامرا، نجف اشرف و همچنین مسیر نجف تا کربلا خواهند شد و به مدت دو هفته به اجرای برنامه های فرهنگی و دینی می پردازند.

گفتنی است، در این همایش از چند نفر از برگزیدگان روایتگری اربعین تقدیر و جوایزی به این مبلغان اهدا شد و قرار بر این شد که افراد برتر در این دوره برای روایتگری عتبات و عمره نیز معرفی شود./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات