۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۰
کد خبر: ۵۳۲۶۲۳
خوشرو در شورای امنیت:

هیچ کشوری به اندازه ایران با داعش نجنگید

نماینده ایران در سازمان ملل تاکید کرد که آمریکا سرسختانه از پذیرش واقعیتهای منطقه سرباز می زند و در مقابل سیاستهای مدبرانه ایران در جامعه بین المللی منزوی شده است.
خوشرو

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مهر، غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در سخنانی در شورای امنیت در مورد وضعیت خاورمیانه و فلسطین با تاکید بر اینکه اشغال سرزمین فلسطین و سیاست‌های تجاوزگرانه و اشغالگرانه رژیم، قلب و مرکز همه بحرانهای خاورمیانه است، گفت: هرگونه تلاش آمریکا برای خروج این موضوع از دستورکار شورای امنیت بیهوده خواهد بود و نادیده گرفتن رنج و آلام مردم فلسطین است که اسرائیل با حمایت آمریکا به وجود آورده‌  و طولانی ترین تراژدی تاریخ را رقم زده است. 

 وی افزود: تاریخ رژیم اسرائیل با اشغالگری سرزمین فلسطینی ها آغاز می شود و با تجاوزگری علیه همسایگان و سایر کشورها ادامه یافته است که حداقل ۱۴ بار از سال ۱۹۴۸ تکرار شده است. اسرائیل با خودسری و بصورتی آشکار تاکنون حداقل ۶۸ قطعنامه صادره شده توسط شورای امنیت را نادیده گرفته است که قطعنامه ۲۳۳۴ در مورد شهرک سازی غیر قانونی، آخرین نمونه آن است. در واقع وجود سلاحهای کشتار جمعی، شیمیایی، بیولوژیکی و هسته‌ای در دست این رژیم بزرگترین خطر علیه صلح و امنیت در خاورمیانه به شمار می آید.

خوشرو ادامه داد: جز اشغالگری رژیم اسرائیل، عوامل دیگری نیز به بی ثباتی در این منطقه کمک می کنند که از جمله می توان به دخالت خارجی و تلاش برای مهندسی کردن جوامع خاورمیانه اشاره کرد که بهترین زمینه را برای رشد نیروهای تروریستی و افراطی فراهم آورده است. این گروهها که عمدتا توسط آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن ایجاد شدند به تدریج به هیولاهایی بدل شدند که اینک بوجود آورندگان و حامیان خود را تهدید می کنند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل در واکنش به اظهارات نماینده آمریکا در این نشست گفت که آمریکا به هنگام بحث در مورد ریشه‌های بی ثباتی و عدم امنیت در خاورمیانه عمدا آدرس، اشتباه می دهد. آمریکا در سخنان خود اتهامات بی اساس و سخیفی را علیه ایران مطرح می کند که به گفته رهبر معظم کشورمان پاسخ دادن به این سخنان سخیف تنها اتلاف وقت خواهد بود. 

وی خاطرنشان کرد: دولت آمریکا سرسختانه از پذیرش واقعیت‌های منطقه سرباز می زند و نقش آمریکا را در پیدایش گروههای تروریستی همچون داعش انکار می کند.

خوشرو اضافه کرد: تلاش‌ها و طرحهای ایران برای پایان دادن به جنگ و بحران در منطقه توسط همان کشورهایی شنیده نمی شود که میلیاردها دلار خود را صرف خرید «سلاحهای زیبا» آمریکایی می کنند و می کوشند که منافع آمریکا و اسرائیل را بر منافع مردم خود مقدم می دارند. سلاحهای مرگباری که علیه کودکان و زنان در یمن به کار می رود زیبا نیستند، زیبایی را باید در چشمان کودکان بیگناهی جست که قربانی این سلاحها می شوند.

وی افزود: من با اطمینان می گویم که هیچ کشوری به اندازه ایران با داعش نجنگیده است و مانع شکل گیری خلافت داعش از دمشق تا بغداد نشده است.

خوشرو عنوان کرد: اگر ایران در پی تسلط بر منطقه بود برجام هیچگاه به سرانجام نمی رسید. رهیافت دولت جدید آمریکا و استراتژی خطرناک آن که اخیرا اعلام شد برخلاف خواست جامعه جهانی است.

 نماینده دائم ایران بیان کرد: امروز شاهد آن هستیم که آمریکا بیش از پیش در مقابل سیاست‌ها و مواضع مدبرانه جمهوری اسلامی ایران در جامعه بین المللی منزوی شده است./۱۳۲۵//۱۰۳/خ

ارسال نظرات