۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۳۲۶۱۶
آیت الله قرهی:

حوزه علمیه مکان رسیدن به پست و مقام نیست

آیت الله قرهی گفت: مبادا طلاب علوم دینی به فکر شغل و جایگاه باشند، هدف هایی همچون قضاوت، امام جمعه شدن و دیگر عناوین خسران دنیا و آخرت برای یک طلبه است.
آیت الله قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله روح الله قرهی استاد درس خارج حوزه علمیه تهران ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علیمه آیت الله آخوند(ره) بیان داشت: حوزه های علمیه مکان انسان سازی است و طلاب سربازان امام زمان(عج) را به شمار می روند و این نعمت را نباید کم بشمارند.

وی تصریح کرد: مسؤولان حوزه باید هدف اصلی حوزه های علمیه را برای متقاضیان و مردم تبیین کنند و باید این مساله در جامعه تبیین شود که حوزه مکان تبلیغ دین الهی است.

آیت الله قرهی گفت: عده ای از همه چیز نگران و ناراحت هستند، ما باید منت بکشیم که در حوزه های علمیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت می کنیم.

وی در ادامه افزود: مبادا طلاب علوم دینی به فکر شغل و جایگاه باشند، هدف هایی همچون قضاوت، امام جمعه شدن و دیگر عناوین خسران دنیا و آخرت برای یک طلبه است.

استاد درس خارج حوزه علمیه تهران گفت: با کرامت ترین افراد نزد خداوند متعال افراد با تقوا هستند، سربازان امام زمان(عج) باید اخلاق و تقوا را در زندگی خود جاری کنند.

وی در ادامه افزود: طلاب، سربازان امام عصر(عج) به شمار می روند، چه عنوانی از این بالاتر، تزکیه و تقوا برای سربازان امام عصر(عج) از همه کار های مهم تر است.

آیت الله قرهی در ادامه با اشاره به ضررهای هوای نفس اظهار داشت: اگر تصور کنیم که کسی شده ایم قطعا ضرر کرده ایم، حسادت و خود بینی در راه طلبگی آسیب های فراوانی دارد.

وی در پایان گفت: طلاب در مرحله نخست و قبل از تعلیم علوم الهی به تزکیه بپردازند البته این اشتباه پیش نیاید که علم در حوزه های علمیه مهم نیست، طلبه انقلابی باید با سواد باشد./۹۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات