۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۵۳۲۵۹۴

ثبت‌ نام بیش از ۹ هزار زائر اربعین حسینی در آذربایجان شرقی

رییس سازمان حج و زیارت آذربایجان شرقی با تاکید بر ثبت نام زائران اربعین حسینی در دفاتر و کارگزاران مجاز و مورد تایید این سازمان، گفت: تاکنون ۹ هزار و ۸۸۹ نفر از مردم استان برای پیاده روی اربعین حسینی ثبت نام کرده اند.
راهیپمایی اربعین

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز به نقل از روابط عمومی حج و زیارت، امیر روحی ملکی اظهار داشت: این تعداد برای دریافت روادید در سامانه سقا ثبت نام کرده اند که برای 5 هزار و 438 نفر ویزا صادر شده است.

وی هزینه روادید اربعین حسینی را با توجه به متغیر بودن نرخ ارز بین یک میلیون و 950 هزار ریال تا 2 میلیون ریال در حالت نوسان اعلام کرد و گفت: 139 دفتر و شرکت زیارتی مجوزدار در امر ثبت نام از زائران و صدور روادید در سطح استان فعال هستند.

روحی با بیان اینکه زائرانی که در سامانه سقا ثبت نام می کنند مشمول بیمه هم هستند، خاطر نشان کرد: اجرای بیمه برای زائران از 20 کیلومتر مانده به مرز خروج شروع و تا 30 روز برای بازگشت اعتبار دارد.

وی افزود: صدور ویزای گروهی در سال جاری لغو شده است که این امر موجب سهولت رفت و آمد و منع ترافیک در مرز می شود و همچنین مانعی برای زائران پیاده اربعین که قصد بازگشت با وسیله هوایی را دارند، وجود ندارد.

رییس سازمان حج و زیارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: این استان سه موکب برای رفاه حال زائران تدارک دیده است که یک موکب در سامرا، یک موکب در شلمچه و یک موکب نیز با حمایت شهرداری در کربلا برای ارایه خدمات به زائران راه اندازی شده است.

روحی ادامه داد: همچنین برای ایام اربعین 2 پرواز مستقیم از تبریز در نظر گرفته شده که پرواز رفت در روزهای 14 و 15 آبان و برگشت نیز 21 و 22 آبان است./۹۳۵/د103/ب1

ارسال نظرات