۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۵۳۲۵۹۰
آیت الله سعیدی:

انفاق باید به فرهنگی عمومی تبدیل شود

امام جمعه قم با تاکید بر این که ترویج خیرات باید به عنوان یک فرهنگ عمومی دنبال شود، گفت: نگاه توحیدی و ولایی باید محور فعالیت های خیرین باشد.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در ششمین نشست فصلی مجمع خیرین کشور که به میزبانی شورای خیرین و واقفین آستان مقدس حضرت معصومه(س) در سالن جلسات امام خامنه‌ای حرم مطهر حضرت معصومه(ص) واقع در طبقه فوقانی صحن حضرت صاحب الزمان(ع) برگزار شد با تاکید بر اینکه وقایع ثبت شده در جریان قیام عاشورا در هیچ تاریخی سابقه ندارد، اظهار داشت: هدایتگری اهل بیت(ع) در جریان اسارت نقشه‌های دشمن را در طول تاریخ خنثی کرد.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با تاکید بر اینکه پیام آوران عاشورا با زنده نگه‌داشتن عاشورا از تکرار آن جلوگیری کرده اند، ابراز داشت: باید توجه داشت که جریان هایی که به دنبال ریشه‌کن کردن آموزه‌های اهل بیت(ع) در جریان کربلا بودند برای خاموش شدن نور هدایت از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

آیت الله سعیدی با تاکید بر این که آموزه‌های قیام عاشورا همچنان باید در جامعه زنده بماند، گفت: خیرین و واقفین باید نسبت به جلب رضایت خداوند متعال و ایمان به وعده الهی اهتمام جدی داشته باشند تا کار آنها نتیجه‌بخش باشد.

امام جمعه قم با اشاره به این که نگاه توحیدی و ولایی باید محور فعالیت های خیرین باشد، عنوان کرد: دو نگاه قرآنی و غیرقرآنی نسبت به کارهای خیر در جامعه وجود دارد؛ بر این اساس در نگاه غیر قرآنی وقتی فردی با تفکر اشتباه خود انتصاب اموال دنیایی به خداوند متعال را نفی کند در حقیقت او در یکی از امتحانات بزرگ الهی شکست خورده است.

آیت الله سعیدی با اشاره به وضعیت کنونی جهان اسلام در جغرافیای سیاسی عصر حاضر،گفت: در شرایط کنونی دو جبهه خیر و شر مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند و رزمندگان هر دو جبهه با اعتقادات خود در میدان حضور دارند؛ بر این مدار باید خداوند متعال را شکر کنیم که در جبهه‌ای هستیم که اهل بیت(ع) به این جبهه نگاه ویژه دارند.

امام جمعه قم در پایان با تاکید بر این که ترویج خیرات باید به عنوان یک فرهنگ عمومی دنبال شود، اظهار داشت: معنویت کار خیرین و واقفین باید از نظر تبلیغی در سطح جامعه ترویج شود./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات