۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۵۳۲۵۸۶
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

تمام کارهای انسان باید با نماز تنظیم شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: برای اینکه دین انسان که تمام آن عبودیت و بندگی خدا است درست باشد باید کارهای روزمره خود را با نماز تنظیم کنیم.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امرز در سومین اجلاس استانی نماز خراسان‌جنوبی اظهار داشت: تنها فلسفه خلقت انسان عبادت است و نماز در این میان از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در اذهان بسیاری از انسان ها زندگی به انواع تکاپوهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و عبادی تقسیم می شود، گفت: تقسیم ساعات زندگی انسان به ساعات عبادت و ساعات غیر عبادت درست نیست زیرا فلسفه خلقت انسان عبادت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: باید تلاش کنیم تا مسأله عبادت تمام حالت و شئون زندگی انسان را پر کند و باید بدانیم عبادت یک معنی عام دارد و قصد قربت کردن برای هر چیزی در هر شرایط و مکان یک تکلیف است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: ما زندگی که تقسیم به عبادت و غیر عبادت شود نداریم و این مسأله تفکر اسلامی نیست بلکه یک موضوع وارداتی است.

وی با بیان اینکه نماز باید در تمام کارهایی که انجام می دهیم وجود داشته باشد، ادامه داد: نماز انسان را از گمراهی نجات می دهد و از فساد و فحشا باز می دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: نماز یک فریضه الهی است و نماز در بنای عظیم عبودیت و بندگی حالت ستون دارد و همه نیز به این واجب الهی متکی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: برای اینکه دین انسان که تمام آن عبودیت و بندگی خدا است درست باشد باید کارهای روزمره خود را با نماز تنظیم کنیم.

وی با بیان اینکه نماز جنبه های بیرونی و روزه جنبه های درونی را می سنجد، افزود: اگر نماز به معنی صحیح آن اقامه می شود تمام کارها درست خواهد شد اما نماز انسان نادرست باشد کارها پیش نمی رود./880/پ202/ب1

ارسال نظرات