۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۵۳۲۵۸۰
نایب رییس جامعه مدرسین:

روحانیت در مقابله با تهدیدات دشمن نباید آرام و قرار داشته باشد

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این‌که نظام اسلامی ایران با تهدیدات دشمن در عرصه جنگ نرم مواجه است، گفت: حوزه های علمیه و روحانیت در چنین شرایطی نباید آرام و قرار داشته باشد.
حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در هشتمین اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد منطقه شمال غرب کشور که در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، با اشارع به اظهارات و اقدامات ضدایرانی رییس جمهور آمریکا اظهار داشت: جنایات آمریکا در حق ملت ایران امری بدیهی است.

وی با بیان این‌که شعار مرگ بر آمریکا برخواسته از اعتقادات اصیل ملت ایران است، خاطرنشان کرد: اگر شعار مرگ بر آمریکا سر داده می‌شود؛ حاصل کارها و اشتباهات آمریکایی‌ها و جنایت‌های بی‌شماری بوده که در حق ایران انجام شده است و این حق مسلم مردم ایران است که با صدای بلند چنین شعاری را سر دهند.

آیت الله حسینی بوشهری با تأکید بر این‌که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حافظ آرمان های انقلاب و برخاسته از ملت ایران است، افزود: آمریکا در شرایطی نابخرادانه سپاه را مورد هجمه و هدف قرار می دهد و این نهاد انقلابی را حامی تروریست معرفی می کند که خود بزرگترین حامی تروریسم بین المللی در طول تاریخ است.

وی با بیان این‌که سپاه پناهگاهی برای مستضعفان است، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند؛ اظهارات سخیف ترامپ ارزش پاسخگویی ندارد، معتقدم در مقابل آنچه به عنوان تهدید داخلی مطرح است، روحانیت باید نبض کار را در تمام صحنه‌ها را به دست گیرد. 

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که نظام اسلامی ایران با تهدیدات دشمن در عرصه جنگ نرم مواجه است، تصریح کرد: حوزه های علمیه و روحانیت در چنین شرایطی نباید آرام و قرار داشته باشد، یک غفلت ممکن است؛ خدشه به وحدت ملی بزند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: نباید توطئه‌های دشمن ما را از مشکلات داخلی غافل کرده و یا حساسیت ما را نسبت به ارزش‌های اسلامی کم‌رنگ‌ کند, سؤال مهم این جاست که چرا باید با وجود مردم فهیم و جامعه روحانیت عوامل نفوذی دشمن وارد صحنه شوند و وحدت ملت ایران را خدشه‌دار کنند.

وی با اشاره به این‌که روحانیت باید مسؤولیت‌پذیر بوده و برای مقابله با تمامی توطئه ها ساز و کار لازم با شناخت نیازهای روز را داشته باشد، گفت: امروز در دوران آغاز مرحله سوم انقلاب اسلامی که سرمایه‌گذاری تمدنی نوین از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی شناخته شده است؛ مسؤولیت روحانیت چند برابر گذشته می باشد.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این اجلاسیه گفت: هشتمین اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در شهری برگزار شد که مهد علم و عمل بوده و شهر علامه‌ها و شهدای محراب است./935/پ204/ب1

ارسال نظرات