۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۵۳۲۵۷۸
به همت دانشگاه مجازی المصطفی؛

کنگره بین‌المللی «ظرفیت شناسی و تأثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزش‌های دینی» برگزار شد

نخستین کنگره بین‌المللی «ظرفیت شناسی و تأثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزش‌های دینی» با ارائه ۱۲۴ مقاله منتخب از ۲۶ کشور جهان برگزار شد.
اولین کنفرانس بین المللی ارتقاء آموزش های دینی در فضای مجازی اولین کنفرانس بین المللی ارتقاء آموزش های دینی در فضای مجازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین کنگره بین‌المللی «ظرفیت شناسی و تأثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزش‌های دینی» دانشگاه مجازی جامعه‌المصطفی(ص)، پیش از ظهر امروز با حضور شخصیت‌های برجسته ایرانی و مهمانانی از  کشور‌های مختلف جهان در سالن همایش‌های مجتمع عالی امام خمینی(ره) جامعه‌المصطفی(ص) برگزار شد.

عابدین سیاحت اسفندیار، دبیر علمی این کنفرانس بین‌المللی طی سخنانی بیان داشت: این کنفرانس با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی داخلی و خارجی از قبیل دانشگاه باقرالعلوم(ع)، ادیان و مذاهب، الزهرا(س)، مرکز نور، ارتباطات حوزه، مؤسسه صلح و عقلانیت و دانشگاه‌هایی از کشورهای جمهوری چک، رومانی، انگلیس، اوگاندا، سیرالئون، هند و دیگر کشورها برگزار شده است.

وی با بیان این که این کنفرانس در سه موضوع تخصصی دین، تربیت و فضای مجازی است، اظهار داشت: از دو سال گذشته برگزاری چنین کنفرانسی در جامعه المصطفی(ص) مطرح شد است.

دبیر علمی این کنفرانس بین‌المللی گفت: فراخوان مقاله به هفت زبان دنیا در فضای مجازی اعلام شد و پژوهشگران مقالات خود را از سراسر جهان به هفت زبان فارسی، عربی، اردو، انگلیسی، فرانسوی، ترکی استانبولی و آذری به دبیرخانه این همایش بین‌المللی ارایه کردند.

وی با تأکید بر این که 248 مقاله به دبیرخانه این کنگره بین‌المللی ارسال شده است، تصریح کرد: این مقالات از 26 کشورِ انگستان، برزیل، بنگلادش، الجزایر، اندونزی، مالی، اکراین، نیجری، افغانستان،‌ مالزی، سوریه، عراق، استرالیا‌،‌ ترکیه، آذربایجان، دانمارک، کانادا، پاکستان، هند، آمریکا، تونس، جمهوری‌چک، رومانی، لبنان، آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران ارایه شده است.

وی افزود: مقالات ارایه شده به دبیرخانه بر اساس تعداد به ترتیب به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی و ترکی‌آذری نگاشته شده بودند و سایر مقالات نیز به زبان‌های دیگر بود.

اسفندیاری اظهار داشت: از 248 مقاله‌ای که توسط 350 نفر به دبیرخانه این کنگره بین‌المللی ارسال شده بود، توسط 45 داور ارزیابی شد، به طوری که در مواردی هشت داور مقاله‌ای را داوری می‌کردند که از میان این تعداد مقالات، 124 مقاله توانست در ارزیابی‌های دبیرخانه کنگره به موفقیت برسد.

وی ابراز داشت:  امروز در نخستین کنگره بین‌المللی ظرفیت شناسی و تأثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزش‌های دینی، پنج مقاله به پنج زبان ارایه خواهد شد و بعد از ظهر امروز پنل‌های تخصصی در هر موضوع برگزار می‌شود و روز جمعه نیز مقالات منتخب نقد و بررسی خواهند شد.

معاون پژوهش دانشگاه مجازی جامعه المصطفی گفت: مقالات پذیرفته شده در پایگاه‌های معتبر علمی از جمله ISC,SID و سیویلیکا نمایه خواهد شد.

شایان است ذکر است، در مراسم اختتامیه این کنفرانس که روز جمعه برگزار می شود، معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه سخنرانی خواهد کرد. /878/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات