۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۵۳۲۵۷۳
معاون امور استان های ستاد اقامه نماز:

دشمن از پایین بودن سواد رسانه ای افراد در جامعه سوء استفاده می کند

معاون امور استان های ستاد اقامه نماز با بیان اینکه دشمن از پایین بودن سواد رسانه ای افراد در جامعه سوء استفاده می کند و از این فضای مجازی قربانی می گیرد، گفت: امروز یک زلزله چند ریشتری در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی صورت گرفته است.
دریس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، مسعود دریس، سخنگوی اجلاس سراسری نماز و مدیر روابط عمومی و معاون امور استان های ستاد اقامه نماز ظهر امروز در سومین اجلاس استانی نماز خراسان جنوبی اظهار داشت: نخستین اقدام حضرت مهدی(عج) بعد از تشکیل حکومت عدل جهانی، اقامه نماز است.

وی با بیان اینکه اگر هر فردی به دنبال تغییر در نماز خود است باید 25 پیام رهبر معظم انقلاب به اجلاس های سراسری نماز را مطالعه کند، گفت: رهبر معظم انقلاب می فرمایند انسان برای داشتن حضور قلب در نماز باید مخاطب داشته باشد و بداند که عالی ترین شان جهان هستی مخاطب وی است.

معاون امور استان های ستاد اقامه نماز افزود: اگر نماز برای فردی تکراری شده و لذت ندارد به این دلیل است که نماز وی مخاطب ندارد، این مخاطب می تواند نماز را نگه دارد.

دریس با بیان اینکه هر انسانی در مقوله نماز در دو راهی قرار دارد، تصریح کرد: راه نخست آن این است که ما به دنبال اقامه نماز می رویم و نسلی آگاه و صالح را تربیت می کنیم که مصداق آیه 41 سوره حج خواهد شد و راه دوم نیز این است که سهل انگاری می کنیم و نماز را کم می شماریم و در جهت توسعه و ترویج نماز و تاثیرش در اصلاح فرد و جامعه تلاش نمی کنیم که این نیز مصداق آیه 59 سوره مریم می شود.

وی با بیان اینکه باید محصول تلاش های ما زمینه سازی برای اقامه نماز و گسترش آن در جامعه باشد، ادامه داد: نباید اجازه دهیم که به واسطه طراحی های خاموش و پیچیده چند لایه فتنه های آخرالزمان به سمتی برویم که اندلس به آن سمت رفت، مسلمانان اندلس بعد از 800 سال سیطره بر تمام جهان آن روز در سال 1942 سیلی خورد و سقوط کرد.

معاون امور استان های ستاد اقامه نماز خاطرنشان کرد: باید از گذشته ها عبرت گرفت، وقتی نماز در یک جامعه ای ضایع شود آمار خشونت، جرائم علیه بشریت، نسل کشی و آسیب های اجتماعی زیاد می شود.

دریس اظهار کرد: امروز تمام انسان ها وارد یک زندگی جدید و عصر مدرنی به نام فضای مجازی شدند و این عصر نیاز به مطالعه دقیق و برخورد عالمانه، مومنانه، هوشمندانه و متفکرانه دارد.

وی با بیان اینکه دشمن از پایین بودن سواد رسانه ای افراد در جامعه سوءاستفاده می کند و از این فضای مجازی قربانی می گیرد، افزود: امروز یک زلزله چند ریشتری در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی صورت گرفته است.

سخنگوی اجلاس سراسری نماز گفت: دشمن از طریق فضای مجازی قربانی زیادی از جامعه می گیرد و دلسوزان نظام باید فکری کنند، نمی شود که دشمن قدرتمند آنلاین باشد اما افراد در این جامعه به عنوان کارگزاران و سیاستگذاران نظام آفلاین باشند.

دریس با بیان اینکه باید کاربران مومن، متعهد و معتقد به نظام در فضای مجازی تربیت شود، تصریح کرد: امروز وقت خوابیدن نیست بلکه وقت اقدام موثر و انقلابی و حرکت جهادی است.

وی بیان کرد: زیرساخت های مورد نیاز در اختیار ما قرار دارد تا بتوانیم مفاهیم بزرگ و ارزش های انقلاب اسلامی را به دنیا صادر کنیم.

سخنگوی اجلاس سراسری نماز عنوان کرد: شبکه های اجتماعی و فضای مجازی اگر در اختیار ما قرار بگیرد یک فرصت خواهد بود اما اگر ما در اختیار آن قرار گرفتیم یک تهدید می شود.

دریس با بیان اینکه با خواندن فریضه الهی نماز تمام ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز برای رشد روح و جان انسان تامین می شود، گفت: امروز نبرد تن به تن در فضای مجازی علیه ارزش ها و اعتقادات انسان ها انجام می دهند.

وی ادامه داد: اقدام مومنانه، مسؤولانه، متفکرانه، هوشمندانه و مجاهدانه و انقلابی، قوی سازی نیروهای جبهه حق، تربیت نیروهای متعهد و انقلابی و مدیریت منابع محدود و راه اندازی اتاق های اندیشه ورزی از جمله راهکارهایی است که باید تحقق پیدا کند.

معاون امور استان های ستاد اقامه نماز با بیان اینکه باید سواد رسانه ای انسان ها بالا باشد، بیان کرد: تمام مشکلات جوامع بشری نشأت گرفته از عدم ارتباط با خدا است.

دریس با بیان اینکه دشمن 14 میلیارد بسته جاسوسی از نظام اسلامی ذخیره کرده است، افزود: دشمن به دنبال از بین بردن مفاهیم ارزشی، ایثار و شهادت و جهاد است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند باید با استفاده از توانایی ها و استعدادهای جوان کشور و با سیاست گذاری صحیح و اقدامات سنجیده در عرضه فضای مجازی و حضور فعال و تاثیرگذار و تولید محتوای اسلامی، متقن و جذاب حرکت کنیم.

سخنگوی اجلاس سراسری نماز با بیان اینکه پیام انقلاب و امام راحل در هر کجا که بوده تحول و خیزش جدیدی را ایجاد کرده است، تصریح کرد: محتواهایی که دشمن در فضای مجازی ارائه می دهد محتوای مسموم است اما در قالب های جذاب ارائه و بسته بندی می شود./880/پ202/ب1

ارسال نظرات