۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۳۲۵۵۲
۱ آبان ماه؛

نشست تخصصی روحانیان مستقر استان آذربایجان غربی برگزار می شود

حجت الاسلام رضایی از برگزاری دومین نشست تخصصی روحانیان مستقر استان آذربایجان غربی از یک آبان در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه خبر داد.
تبلیغ دین

حجت الاسلام محمد رضایی، مسؤول اعزام و استقرار روحانیون مبلغ اداره تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، از برگزاری دومین نشست تخصصی روحانیون مستقر استان آذربایجان غربی در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه خبر داد.

وی با بیان اینکه این نشست تخصصی با حضور مدرسانی از تهران و استان همراه خواهد بود، افزود: این نشست تخصصی با هدف هم افزایی و ارتقای آگاهی های مبلغان استانی در روز های اول و دوم آبان با حضور ۱۰۰ نفر از مبلغان مستقر استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام رضایی از جمله محورهای مورد بررسی در این نشست را بررسی علل افزایش طلق در سطح جامعه و آسیب شناسی اجتماعی در این بخش دانست و گفت: آگاهی و تجهیز مبلغان در این خصوص از برنامه های آموزشی این نشست تخصصی خواهد بود.

وی بررسی شیوه کاهش آب مصرفی برای صرفه جویی در مصرف آب، جهت بهره گیری از توان تبلیغی مبلغان در فرهنگ سازی پرهیز از اسراف را از دیگر محورهای مورد بررسی در این نشست تخصصی سالانه دانست و تصریح کرد: اسراف از موضوعات مبغوض در دین اسلام است و می تواند یکی از موضوعات تبلیغی باشد.

مسؤول اعزام و استقرار روحانیون مبلغ ادراه تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی آسیب سناسی اجتماعی، بررسی موضوعات روز اجتماعی، آگاهی بخش و ارتقای سطح علمی و شیوه های تبلیغی را از دیگر موضوعات مورد بررسی در این نشست تخصصی دانست.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ در جامعه امروزی در برابر تهاجمات گسترده فرهنگ غربی، گفت: تجهیز مبلغان به دانش و آگاهی های روز اجتماعی و جهانی در چنین شرایطی یک ضرورت است و نیاز برگزاری این نشست ها را برای همگان مشخص می کند.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه مبلغان دینی زحمت کشان عرصه ترویج دین هستند و در این رابطه با جان و دل فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: جا دارد از تلاش ها و فعالیت های تبلیغی طلاب چه روحانیان مستقر و چه مبلغان اعزامی که با تحمل ناملایمات، به تبلیغ دین اشتغال دارند، قدردانی و تشکر کرد./۸۵۴/ت302/ب1

ارسال نظرات