۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۵۳۲۵۳۷
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

اراده ولیّ خدا، همان اراده خدا است

حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: اراده ولیّ خدا، همان اراده خدا است زیرا متصل به خداوند، بی‌خطا و معصوم است و محبت و عاطفه سرشاری نسبت به مخلوقات خداوند دارد.
حجت الاسلام والمسلمین عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی پژوهشگر و مبلغ دینی و استاد حوزه و دانشگاه در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد جامع امام سجاد(ع) برگزار شد، گفت: در جلسه قبل گفتیم که آلودگی‌‌ها و پستی‌ها، راه انسان را از راه امام معصوم جدا می‌کند زیرا لقمه‌های حرام و زشتی‌ها به او اجازه پیروی از امام را نمی‌دهد، این علاقه‌ها از تعلقات مقدس مانند علاقه به پدر، مادر، همسر و فرزند شروع می‌شود، پس از آن نوبت به مقام، پول و شهرت می‌رسد تا حدی که انسان تمام روزهایش با بی‌توجهی به امام زمان(عج) می‌گذرد.

وی باذکر مثالی، عنوان کرد: اگر کودک ما گم شود هیچ گاه نمی‌توانیم از او غافل شویم، اما در عصر غیبت امام زمان(عج)، چرا نباید به دنبال امام عصر و زمان خود باشیم.

پژوهشگر و مبلغ دینی با بیان اینکه علاقه‌های حلال، کم‌کم مسأله غفلت را به وجود می‌آورند، گفت: به این ترتیب دلبستگی‌های حلال سبب می‌شود به تدریج علاقه اصلی که ولیّ خدا است فراموش ‌شود و پس از آن شخص برای به دست آوردن پست و مقام و پول دست به هر کار حرامی می‌زند.

وی افزود: زیارت عاشورا که حدیث قدسی است، در فرازی راه جدا نشدن و همواره در دنیا و آخرت در معیت ولیّ خدا بودن را بیان می‌کند و آن دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا است.

معرفت سبب ایثار و تسلیم در برابر ولیّ خدا می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه معرفت به اهل بیت، تنها دانستن فضایل آنها نیست، بیان داشت: مقصود از معرفت به ائمه، باور قلبی است نه اطلاعات ذهنی و تاریخ زندگی ائمه؛ آنچه که ایثار و تسلیم در برابر ولیّ خدا را برای انسان به همراه دارد معرفت است، به گونه‌ای که افزون بر ولایت، بر تمام خواسته‌های انسان اولویت دارد، یعنی اراده و اختیار او مقدم و حاکم بر اختیار و اراده انسان باشد.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه ابراز داشت: اراده ولیّ خدا، همان اراده خداست زیرا متصل به خداوند است. علم اولیای الهی بی‌خطاست در حالی که بشر با تمام پیشرفت‌های علم و تکنولوژی خطاهای بسیاری در محصولات خود دارد، همچنین ولیّ خدا، محبت و عاطفه سرشاری نسبت به مخلوقات خداوند دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) حتی نسبت به یک یهودی که هر روز بر روی پیامبر خار وخاشاک می‌ریخت، با مهربانی و عطوفت رفتار می‌کرد و وقتی مریض شد به ملاقات و عیادت او رفت به دلیل همین نهادهای پاک انبیا و ائمه، حتی دشمنان ایشان هم به پاکی و معصومیت آنها ایمان داشتند./966/پ202/ب1

ارسال نظرات