۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۵۳۲۵۳۳
آیت الله جاودان:

اخلاق و رفتار انسان دینمدار سراسر بر پایه دین است

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه دستورات دین روح انسان را می‌سازد، گفت: کسانی که اعمالشان مطابق بردین باشد اخلاق و رفتارشان نیز مطابق با دین می‌شود.
آیت الله جاودان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله جاودان استاد اخلاق، شب گذشته در سلسله جلسات درس اخلاق که در حسینیه مرحوم شیخ زاهد، برگزار شد، گفت: دستورات دین روح انسان را می‌سازد.

وی افزود: انسان اگر در این عالم روح خود را براساس دستورات دین بسازد به راحتی از کانال مرگ عبور کرده و وارد جهان آخرت می‌شود اما کسانی که ساختمان روحشان درست ساخته نشده باشد تلخی مرگشان تا ابد همراه آنان خواهد بود.

آیت الله جاودان در ادامه با بیان اینکه انسان مومن از هنگام مرگ تا ابد شادمان است، ابراز کرد: انسان مومن زمانی که یک جام از آب کوثر می‌نوشد شیرینی آن طعم تا ابد در کام او باقی می‌ماند بنابراین انسان هرچه دقیق‌تر دستورات الهی را انجام دهد شادمانی لحظه مرگش بیشتر خواهد بود.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: کسانی که اعمالشان مطابق بردین است اخلاق و رفتارشان نیز مطابق دین می‌شود چنین فردی از کانال مرگ به راحتی عبور می‌کند.

وی با بیان اینکه هر امامی وظیفه‌ای نسبت به زمان خود دارد، گفت: امیرمومنان علی(ع) فرمودند: پیامبر اکرم(ص) طبیب است، فرقشان با سایر طبیبان این بود که ایشان خود به دنبال درمان بیماری بیمار می‌رفتند.

آیت الله جاودان بزرگترین بیماری انسان را جهل بیان کرد و ابراز داشت: پیامبر(ص) در شهر مدینه با ایجاد نهضت سوادآموزی درصدد باسواد کردن مردم برآمدند تا همه بتوانند قرآن را بنویسند و از روی آن نوشته، قرآن را بخوانند بنابراین در آن دوران هزاران کتاب قرآن به دست مسلمانان نوشته شد و همین امر سبب شد دشمن نتواند این کتاب آسمانی را نابود کند.

استاد اخلاق در ادامه با بیان اینکه مردم نسبت به دینشان جاهل هستند، عنوان کرد: پس از رحلت رسول خدا(ص) دیگر کسی اجازه نقل و نوشتن کلام پیامبر(ص) را نداشت و اگر کسی چیزی هم نوشته بود در آتش سوزانده می‌شد تا چیزی از تعلیمات پیامبر(ص) برای آیندگان باقی نماند و این امر تا 25 سال به طول انجامید.

وی افزود: امیرمومنان علی(ع) پس از 25 سال خانه نشینی هنگامی که بر مسند حکومت تکیه زدند اموری مانند ماجرای غدیر که بیانش برای مسلمانان ممنوع بود را در جمع مسلمانان یادآور شدند و همه حاضرانی که در واقعه عظیم غدیر حضور داشتند به بیان آن واقعه پرداختند و سایر امامان معصوم(ع) نیز با تعلیم اسلام صحیح به مردم راه درست از باطل را به مسلمانان نشان دادند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات