۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۵۳۲۵۱۹
رییس دانشگاه ‌آزاد اسلامی خبر داد؛

فراهم کردن امکان تحصیل دختران در شهر محل سکونت/ از رهنمود مراجع در برنامه های دانشگاه ‌آزاد استفاده می شود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی از فراهم کردن امکان تحصیل دختران در شهر محل سکونت خبر داد و گفت: برای این دسته از دانشجویان که در دانشگاه های غیر محل سکونت خود قبول می شوند شرایطی را فراهم کردیم که چنانچه خودشان درخواست داشته باشند به راحتی می توانند در سامانه انتقال دانشگاه آزاد ثبت نام کنند.
فرهاد رهبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فرهاد رهبر رییس دانشگاه آزاد اسلامی چهارشنبه شب در حاشیه دیدار با مراجع تقلید در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به هدف خود از سفر به قم و دیدار با مراجع، گفت: ما با هدف اخذ رهنمود از مراجع معظم در قم به همراه هیأت رییسه دانشگاه آزاد اسلامی خدمت مراجع رسیدیم.

وی افزود: در این دیدارها از راهنمایی ها و فرمایشات مراجع تقلید بسیار استفاده کردیم و امیداوریم که بتوانیم این رهنمودها را در دستورالعمل ها برنامه ریزی کنیم و در برنامه های دانشگاه آزاد مورد استفاده قرار گیرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تمهید این دانشگاه برای فراهم کردن امکان تحصیل دختران در شهرهای خود، اظهار داشت: عمده مشکلات فعلی ما کسانی هستند که از مقطع دیپلم وارد دانشگاه می شوند و هنوز شرایط جدایی از خانواده را تجربه نکرده اند.

وی ادامه داد: ما برای این دسته از دانشجویان که در دانشگاه های غیر محل سکونت خود قبول می شوند شرایطی را فراهم کردیم که چنانچه خودشان درخواست داشته باشند به راحتی می توانند در سامانه انتقال دانشگاه آزاد ثبت نام کنند و ترتیبی اتخاذ شده که دانشجویان مقطع کارشناسی به راحتی در محل سکونت خود در کنار خانواده دوران تحصیل را سپری کنند.

رهبر با بیان این که این برنامه فعلا مربوط به دوره کارشناسی می شود، ابراز داشت: در حال برنامه ریزی هستیم تا برای دوره کارشناسی ارشد هم این برنامه اجرایی شود، در کارشناسی ارشد چون محدودیت هایی ایجاد می شود نیازمند برنامه ریزی دقیق است که در مهلتی بعد فراهم می شود.

وی عنوان کرد: باید هم ترازی در رشته رعایت شود، کسی نمی تواند از یک رشته ای به رشته ای دیگر برود، افراد می توانند در رشته خود در واحد هم تراز منتقل شوند و این امکان ایجاد شده است، در جاهایی که مقداری هم ترازی وجود دارد مساعدت هایی وجود خواهد داشت.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: واحد الکترونیک دانشگاه آزاد می تواند شرایطی را برای دانشجویانی که قادر به حضور در کلاس نیستند  فراهم کند که در هر نقطه از کشور از کلاس ها بهره مند شوند، افراد به راحتی می توانند به سامانه مراجعه کرده و با کلاس ها ارتباط بر قرار کنند./1323/۲۰۲/ح

ارسال نظرات