۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۵۳۲۵۱۷
حجت الاسلام والمسلمین رنجبر:

بالاترین نعمت در عالم هستی، معرفت الله است

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه با بیان این که بالاترین نعمت عالم هستی معرفت است، گفت: اولیای خداوند تعبیر مِی را برای معرفت به الله بیان می کنند؛ این معرفت به خداوند است که روح انسان را از این عالم به عالم آخرت پرواز می دهد؛ این معرفت است که انسان را در برابر خداوند خاضع می کند.
حجت الاسلام محمد رضا رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا رنجبر در سخنرانی امشب که در هیأت فرهنگی مذهبی رضوان برگزار شد، گفت: آیة الکرسی قله قرآن است.

وی در ابتدا افزود: سرّ جایگاه رفیع تر عارفان و عظمت اولیاء الله در پیشگاه خداوند این است که درخواستهایشان را با خواست خداوند منطبق می کنند و به هیچ عنوان برای خداوند تعیین تکلیف نمی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر با بیان این که بالاترین نعمت عالم هستی معرفت است، اظهار کرد: اولیاء خداوند تعبیر مِی را برای معرفت به الله بیان می کنند؛ این معرفت به خداوند است که روح انسان را از این عالم به عالم آخرت پرواز می دهد؛ این معرفت است که انسان را در برابر خداوند خاضع می کند.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه و دانشگاه اظهار کرد: پیامبر(ص) در پاسخ به این سؤال که شخصی از ایشان پرسید عظیم ترین آیه قرآن، کدام آیه است، فرمودند، عظیم ترین آیه قرآن آیة الکرسی است؛ این آیه قله قرآن است تا جایی که امیرمؤمنان(ع) در رابطه با عظمت این آیه فرموده اند، اگر می دانستید که در آیة الکرسی چه گنج هایی نهفته است در هیچ حالی آن را ترک نمی کردید؛ تنها آیه قرآن است که شانزده مرتبه نام های مختلف خداوند در آن بیان می شود.

خطیب توانا افزود: آیة الکرسی با نام االله که نامِ نام های خداوند است، شروع می شود؛ هیچ چیزی هم پایه الله نیست و او تنها موجودی است که موجب حرکت همه موجودات عالم است؛ همه ستایش ها مخصوص خداوند است ولی پروردگار کریم امر فرموده از کسی واسطه رسیدن فیض من به شما می شود نیز تشکر کنید.

وی با اشاره به روایتی از امام معصوم(ع) که می فرمایند، دست گشاده و نیرومند خداوند ما اهل بیت(ع) هستیم، تصریح کرد: این یعنی امور بسیار بزرگ و حساس به دست اهل بیت(ع) انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر در پایان اظهار کرد: وجود خداوند و اهل بیت(ع) نور هستند، نزدیک شدن به خداوند انسان را منور می کند و دور شدن از خداوند انسان را به دوزخ ورود می دهد؛ دوزخ، آفریننده انسان های گناهکار است؛ هیزم جهنم نیز خودِ انسان ها هستند؛ خداوند نور است و انسان دور از خداوند نار آفرین می شود./867/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات