۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۵۳۲۵۱۴
حجت الاسلام والمسلمین رشاد خبر داد؛

جلسات ماهانه دیدار طلاب با اعضای شورای عالی حوزه‌ علمیه تهران

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مقام معظم رهبری، جلسه بی‌واسطه با طلاب است، گفت: تشکیل جلسات ماهانه با طلاب بر مبنای فرمایشات رهبری ترتیب داده شده است.
آیت الله رشاد آیت الله رشاد آیت الله رشاد آیت الله رشاد آیت الله رشاد آیت الله رشاد آیت الله رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد رییس شورای حوزه علمیه استان تهران و تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) در دیدار عمومی بیش از ۶۰۰ نفر از طلاب تهران با اعضای شورای عالی حوزه علمیه استان تهران که عصر امروز چهارشنبه ۲۶ آبان ماه ۹۶ در مسجد حوزه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به طلاب گفت: بعد از مدت‌ها که مسؤولان حوزه تدبیر می‌کردند چنین جلساتی فعال شود، الحمدلله امروز اولین جلسه تشکیل شد.

وی افزود: از حدود دو، سه سال پیش این موضوع مطرح بود که باید جلساتی به صورت متمرکز و یا منطقه‌ای در محضر اساتید و طلاب مدارس علمیه هر منطقه گذاشته شود تا درباره مسائل و مشکلات حوزه، طلاب و اساتید گفت‌وگو صورت بگیرد.

رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران ابراز داشت: قرار بر این است که این جلسات هر ماه در یک منطقه برنامه‌ریزی و اجرا شود. در حقیقت این جلسات به نحوی پیروی از منش و مرام مقام معظم رهبری است زیرا ایشان اهتمام ویژه‌ای برای مواجهه رویاروی و بی‌واسطه با جوانان طلاب، دانشجویان و دیگر اقشار دارند.

وی در ادامه اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار سال گذشته با طلاب حوزه علمیه تهران در خلال بیانات خود فرمودند که قصد ارزیابی طلاب تهران را داشتند، همچنین در دیدار امسال که به تأکید ایشان فقط به دیدار طلاب اختصاص داشت، به شأن طلاب، ضرورت ورود طلاب به عرصه اداره حوزه و کمک به مدیران و مسؤولانی که این بار سنگین را به دوش دارند، پرداختند؛ همچنین از دیدار با طلاب تهران بسیار ابراز رضایت و خرسندی کردند و فرمودند از دیدار با طلاب واقعاً لذت بردم.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد بیان داشت: اهتمام جدی حوزه تهران بر منویات همه مصلحان اعم از اعاظم و مراجع، خاصّه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری که علمدار آرمان تحول حوزه هستند، می‌باشد که طی سال‌ها و دهه‌ها به تحول حوزه می‌اندیشیدند.

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران افزود: بیانات مقام معظم رهبری در دو دیدار سال 95 و 96 با طلاب، بعد از تجزیه و تحلیل از سوی مدیران و مسؤولان، در قالب طرح‌های عملیاتی به منَصه عمل تعقیب شده است که ان شاءالله تماماً تحقق پیدا کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مقام معظم رهبری، جلسه بی‌واسطه شورای حوزه تهران با طلاب است، خاطرنشان کرد: تشکیل جلسات ماهانه با طلاب بر همین مبنا ترتیب داده شده است که مصوبه شورای استان است. اساتید در این جمع و جلسات بعد نیز حضور خواهند داشت./966/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات