۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۵۳۲۵۰۹
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

بزرگداشت اربعین مصداقی از شعائر الهی است

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: بزرگداشت اربعین از شعائر الهی است و زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین مصداقی از تعظیم شعائر از سوی مومنان است که از تقوای قلب نشأت می‌گیرد در حقیقت تجمع مردم در روز اربعین علامت عزت اسلامی و مظهر قدرت اسلام است .
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه امشب در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجد النبی(ص) قزوین با اشاره به دو آیه از قرآن کریم پیرامون تقوای قلب گفت: نخستین آیه در سوره حج و دیگری در سوره حجرات است که در این آیات بیان شده است کسانی که نسبت به پیامبر اکرم(ص) مراعات ادب می‌کنند کسانی هستند که خداوند متعال قلوب آنها را با تقوا و معرفت پرورش داده است.

وی در ادامه با اشاره به شعائر الهی بیان شده در سوره حج افزود: در آیین و مراسم حج شعائر و نشانه‌هایی وجود دارد که حاجیان باید به آنها احترام بگذارند به عنوان نمونه باید در صفا و مروه سعی کنند و در منا و مشعر و قربان گاه مناسکی را انجام دهند تمام اینها در حقیقت نشانه‌های اولیای خداوند است.

این مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان اینکه خداوند متعال نشانه‌های اولیای خود را هم مصداقی از نشانه‌های خود اعلام می‌کند اظهار کرد: خداوند می‌فرماید اگر کسی نشانه‌های اولیای خدا چون ابراهیم و اسماعیل و هاجر را تعظیم کند و گرامی بدارد این احترام گذاشتن در حقیقت از تقوای قلب او سرچشمه می‌گیرد.

وی در ادامه تقوای دل و قلب را عالی ترین سطح تقوا دانست و ابراز کرد: یک تقوا مربوط به گفتار است که خداوند می‌فرماید تقوای خداوند را داشته باشید و قول و گفتار سنجیده و محکم بگویید و دیگری تقوای دل است که در دو سوره حج و حجرات به طور صریح از این تقوا سخن به میان آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در ادامه احترام به اولیای خداوند متعال را برترین نوع تقوا دانست و اضافه کرد: هیچ امری در دین به اندازه ولایت اولیای خداوند محترم شمرده نشده است در این خصوص معارف و آموزه‌های زیادی در اختیار شیعه قرار دارد که در آن به صراحت احترام به اولیای خداوند را از پیامدهای تقوای قلب معرفی می کند.

وی در ادامه بزرگداشت اربعین را از شعائر الهی دانست و تاکید کرد: زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین مصداقی از تعظیم شعائر از سوی مومنان است که از تقوای قلب نشات می‌گیرد در حقیقت تجمع مردم در روز اربعین علامت عزت اسلامی و مظهر قدرت اسلام است .

این مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه اربعین را سرمایه عزت جامعه اسلامی و مایه قدرت امت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مردم در راهپیمایی اربعین قدرت خود را به نمایش گذاشته و مواضع خود را تحکیم می کنند اگر سفارش ائمه بر بزرگداشت اربعین هم نبود باز هم زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین برای تمام مومنان تکلیف آور بود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در ادامه با بیان اینکه زائر امام حسین(ع) در بالاترین سطح بهشت جای خواهد داشت تصریح کرد: اگر کسی در طول عمر خود موفق به زیارت امام حسین(ع) نشود اگر بمیرد و در بهشت منزل کند در پایین ترین درجه آن قرار خواهد گرفت از این رو انسان باید از خداوند توفیق بخواهد که زیارت آن امام بزرگوار را قسمت او کند.

وی در پایان گفت: ظرفیت کشور ما برای اعزام کردن زائران اربعین ده برابر رقمی است که اکنون در دست است به فضل خداوند متعال هیچ مشکلی در این راه وجود نداشته و ندارد هم اکنون عده زیادی در روز اربعین  آماده خدمت به زائران امام حسین(ع) هستند تا بصیرت نسبت به آن امام بزرگوار در مردم ایجاد شود./873/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات