۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۱
کد خبر: ۵۳۲۵۰۳
رییس مرکز تخصصی مهدویت:

ضرورت ساخت افکار و حرکت دادن جامعه به سمت ظهور

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی با بیان این که قرآن کریم کتابی آینده ساز است، گفت: اگر ما فقط تماشاگر باشیم، اهداف ظهور محقق نخواهد شد؛ ما نیاز به ساختن افکار و حرکت دادن جامعه به سمت ظهور داریم.
حجت الاسلام کلباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، «دومین دوره آموزشی مهارتی یاران موعود» ویژه فارغ التحصیلان دوره های تربیت مربی معارف مهدویت در مجتمع فرهنگی  آموزشی یاوران حضرت مهدی(عج) از سوی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) برگزار شد که حجج اسلام والمسلمین قرائتی، طائب و کلباسی به سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی، رییس مرکز تخصصی مهدویت در ابتدای سخنان خود نعمت ولایت را امتداد نعمت هدایت عنوان کرد و گفت: از همین جهت است که بر مسأله ولایت در قرآن کریم بسیار تأکید شده است.

وی اظهار داشت: اگر ما فقط تماشاگر باشیم، اهداف ظهور محقق نخواهد شد؛ ما نیاز به ساختن افکار و حرکت دادن جامعه به سمت ظهور داریم.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: هیچ گاه قرآن کریم از گذشته به ما هو گذشته سخن نگفته و همیشه آینده ساز است؛ به بیان دیگر می توان گفت که انسان برای گذشته عبرت نمی گیرد و قرآن کریم کتاب آینده سازی است.

وی خاطرنشان کرد: یا باید بنشینیم تا آینده را برای ما بسازند و در آن واقع بشویم، همانطور که اروپا و آمریکا دارد می سازد، یا این که خودمان آینده سازی کنیم؛ حتی ترامپ دیوانه هم در حال ساخت آینده ای است که در آن امنیت خود را حفظ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی در پایان تأکید کرد: آیات بسیاری برای آینده سازی نازل شده و ابعاد آن مشخص شده است؛ هزاران حدیث نامکرر در موضوع مهدویت ذکر شده و به آینده سازی و آماده ساختن جامعه برای ظهور حضرت حجت(عج) تأکید کرده است.

گفتنی است، سخنان حجج اسلام والمسلمین قرائتی و طائب تا ساعتی دیگر در خبرگزاری رسا منتشر می شود./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات