۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۵۳۲۵۰۱
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین:

«عاشورا» به نسل جوان نگاه تعالی بخش می دهد

حجت الاسلام احمدی شاهرودی گفت: پیام عاشورا می تواند برای نسل جوان و نوجوان دیدگاهی تعالی بخش در پی داشته باشد و آنها را از مشغول شدن به اهداف پوچ بازدارد.
فرهنگ عاشورایی حجت الاسلام احمدی شاهرودی

حجت الاسلام احمدی شاهرودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه محرم و صفر فرصت بی نظیری در عرصه تربیت است، گفت: در این فضای معنوی هر مقدار بتوانیم فضای سازنده به وجود بیاوریم، بهره تربیتی بیشتری نصیبمان می شود.

رییس مؤسسه خورشید حیات با بیان اینکه مهم‌ترین شرکت کنندگان در مراسم‌ها و عزاداری‌های محرم و صفر نسل جوان، نوجوان و کودک جامعه هستند، اظهار داشت: خانواده باید توجه داشته باشد که در این ماه های پر خیر و برکت باید آسیب‌های اجتماعی و فردی فرزندان خود را از بین ببرند و از ظرفیت معنوی موجود به خوبی استفاده کند.

رسالت اصلی عاشورا ایجاد دیدگاه تعالی بخش برای نسل جوان است

وی ادامه داد: پیام عاشورا ایثار، از خودگذشتگی، مناجات با خداوند، یاری کردن مظلوم، ظلم ستیزی و هر آنچه برای تعالی زندگی لازم داریم است؛ این مسأله می تواند برای نسل جوان و نوجوان دیدگاهی تعالی بخش در پی داشته باشد و آنها را از مشغول شدن به اهداف پوچ بازدارد.

حجت الاسلام احمدی شاهرودی خاطرنشان کرد: فرهنگ عاشورایی می تواند زمینه خوبی را برای موفقیت در درس خواندن، شغل، تشکیل خانواده و سایر مسائل اجتماعی  برای افراد فراهم کند.

محرم و صفر فرصتی بی نظیر برای تربیت شدن است

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین با تأکید بر اینکه ماه های محرم و صفر یک فرصت عالی برای تربیت شدن است، ابراز داشت: انسان در این ماه ها با عزاداری ها و توسل های خالصانه به مقامات معنوی دست پیدا می کند، بنابراین نباید بعد از این دو ماه آن روحیات معنوی را به فراموشی بسپارد، چرا این مسأله سبب از دست رفتن آثار تربیتی به دست آمده می شود.

وی اضافه کرد: هدف اصلی از عزاداری این است که جوان عزادار از خواب غفلت بیدار شده و به دنبال سیره امام حسین(ع) برود و آن سیره نورانی را الگوی رفتاری زندگی خود قرار دهد.

حجت الاسلام احمدی شاهرودی یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) را «برانگیختن و بیداری بشریت» خواند و عنوان کرد: در زمان امام حسین(ع) مردم می پنداشتند بدون توجه به امامت و ولایت به مثابه ایمان به ظاهر دین می توان دیندار بود، اما این قیام به بشریت آموخت که ایمان به ظواهر دین کافی نیست، بلکه ایمان حقیقی در سایه ولایت ایجاد می شود.

اختصاص 900 میلیون دلار از سوی آمریکا برای ایجاد تفرقه و منزوی کردن دین

رییس مؤسسه خورشید حیات به کتاب «طرح تفرقه و منزوی کردن دین» که در آمریکا منتشر شده بود اشاره کرد و گفت: بخشی از این کتاب به مصاحبه با «مایکل برانت» از کارشناسان برجسته شیعه شناسی سازمان سیا اختصاص داده شده است؛ وی در این بخش ضمن اعتراف به اختصاص بودجه 900 میلیون دلاری آمریکا برای ضربه زدن به تشیع با روش های گوناگون، گفته است «انقلاب ایران در سال 1979 به منزله زمین لرزه ای در مسیر تلاش های سازمان سیا بود که اهداف آن را که نابودی دین بود را در هم کوبید».

وی ادامه داد: عده ای از کارشناسان دیگر در آن مصاحبه حضور داشتند و به این موضوع اذعان کردند که در پشت پرده انقلاب اسلامی در کشور ایران، مرجعیت شیعی و فرهنگ عاشورایی وجود داشته است.

شمه ای از توطئه های دشمن برای از بین بردن فرهنگ عاشورا در جامعه

حجت الاسلام احمدی شاهرودی برخی از توطئه های دشمنان برای براندازی فرهنگ عاشورایی در جامعه را این گونه توصیف کرد: دشمنان با ایجاد شبهه در اصول مسلم انقلاب اسلامی همانند ولایت فقیه، رواج شک و تردید نسبت به خداوند، دین و احکام اسلامی، تهاجم فرهنگی علیه مقدسات دینی، کمرنگ کردن امر به معروف و نهی از منکر، تلاش برای گسترش فساد، تهدید وحدت اسلامی و زیرسؤال بردن اصول مسلم قانون اساسی درصدد نابودی فرهنگ پاک و زیبای عاشورا در جامعه است.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در پایان به تبیین راهکارهایی برای مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام پرداخت و اظهار داشت: گسترش تعلیم و تربیت دینی و تعمیم تبلیغات مذهبی، ایجاد روحیه گذشت و جانبازی در راه دین، گسترش و نهادینه سازی عنصر ولایت، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، پایبندی و وفاداری به ولایت فقیه و استفاده از همه وسایل ارتباط جمعی در زمینه تبلیغ دین از کارهایی است که می توان در مقابله با توطئه های دشمن انجام داد./841/ت۳۰۱/س

ارسال نظرات