۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۵۳۲۵۰۰

مراسم سالگرد تدفین شهید گمنام مدفون در مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد

مراسم سالگرد شهید گمنام مدفون در مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی با حضور طلاب برادر و خواهر جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد.
مراسم سالگرد شهید گمنام مدفون در مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی مراسم سالگرد شهید گمنام مدفون در مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سالگرد شهید گمنام مدفون در مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی امشب با حضور طلاب برادر و خواهر جامعه المصطفی العالمیه در این مؤسسه برگزار شد.

شایان ذکر است که در این مراسم، حاضران با پیکر شهید گمنام دیگری که در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسیده بود، وداع کردند.

در این مراسم، آیت الله علیرضا اعرافی، رییس جامعه المصطفی العالمیه اظهار داشت: مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی در دفن شهیدان پیشگام بود و امروز به فضل الهی در مدارس دیگر غیر از المصطفی نیز استقبال از پیکر های مطهر شهدا یک سنت و حسنه ای شده است.

امام جمعه قم حیات شهدا را حضور عاشقانِ معارف دینی از سراسر دنیا در ایران دانست و تصریح کرد: حیات شهید در دنیا شما هستید، حیات شهید رشته هایی را به وجود آورد که شما از برکت این شهدا هستید؛ حوزه و قم قبل از انقلاب بود اما این شکوه و عظمت را نداشت و این تنوع ملیتی که انسان هایی برای کسب معارف دینی از سراسر عالم بیایند، نبود و اینها نشانه های حیات شهدای سرافراز ما هستند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور افزود: اگر شهدا زبان بگشایند خواهند گفت که ما به حضور و تحصیل شما در مؤسسه بنت الهدی و هزاران عاشقی که به ایران آمده اند و برای تعالی اسلام تلاش می کنند، زنده ایم.

حجت الاسلام سید مسعود معصومی، استاد حوزه و دانشگاه گفت: برای فهمیدن، یافتن و دانستن امام حسین(ع) نیازمند به مقدمات امامت نیست، اگر کسی بخواهد پیامبر(ص) را بپذیرد، باید خدا را پذیرفته باشد، اگر بخواهد حضرت علی(ع) را بپذیرد باید پیامبر(ص) را پذیرفته باشد، برای اثبات نورانیت سیدالشهدا(س) نیازی به اثبات امامت، نبوت و توحید نیست.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اگر علمی از سیدالشهدا(ع) گرفته شود هدایت گر است، تصریح کرد: امروز دنیا با علم بشری سلاحی ساخته و به دست عده ای افتاده که جان انسان ها را از بین می برد؛ این علم، ابزاری برای سرکشی و سلطه بر دیگران شده است؛ علم ذاتا نور است اما هر علمی هدایت گر نیست امام حسین(ع) است که اگر کسی علم خود را از او گرفت و چراغ آن حضرت بر او تابید، این علم، علم هدایت گر است.

وی افزود: شهیدان توانستند ارزش میان حرکت در مسیر سیدالشهدا(ع) و حرکت در مسیر تمایلات نفسانی خود را تشخیص دهند و آن را بر همه امیال و آرزوهای خود که حتما هم حلال بوده اند، ترجیح دهند؛ امام حسین(ع) نه تنها آگاه می سازد، بلکه انسان را با خود می برد./822/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات