۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۵۳۲۴۹۷
آیت الله نوری همدانی:

وحدت حوزه و دانشگاه نباید در حد شعار باقی بماند/ دانشگاه ‌آزاد از اساتید انقلابی استفاده کند

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی ریشه انقلاب اسلامی را در حوزه و دانشگاه دانست و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه نباید در حد یک اسم و شعار باقی بماند.
دیدار رئیس دانشگاه آزاد با مراجع تقلید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در دیدار فرهاد رهبر، رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت علوم انسانی و لزوم اسلامی سازی آن، گفت: علوم انسانی هر چه زودتر باید اسلامی شوند.

وی افزود: کسی که برای علوم انسانی اسلامی برنامه ریزی می کند باید یک محقق و اسلام شناس بلکه یک فقیه و پژوهشگر در سطح بالا باشد، متأسفانه هنوز برخی از علوم غربی هستند و باید به صورت جدی برای اسلامی کردن علوم به ویژه علوم انسانی تلاش شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که از خدمات دانشگاه آزاد این بود که علم را به دورترین نقاط رساند، اظهار داشت: خوشبختانه دانشگاه آزاد در نقاط محروم هم ورود پیدا کرده و فعالیت بین المللی هم دارد.

وی ریشه انقلاب اسلامی را در حوزه و دانشگاه دانست و ادامه داد: ارتباط و وحدت بین حوزه و دانشگاه امری بسیار ضروری است، حوزه و دانشگاه باید حداقل سالی دو بار همایش و نشست هایی داشته باشند و تبادل نظر کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه نباید در حد یک اسم و شعار باقی بماند، ابراز داشت: ارتباط بین حوزه و دانشگاه باید تنگاتنگ بوده و هر دو نهاد از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که حوزه و دانشگاه باید انقلابی باشد، از این رو باید در دانشگاه آزاد یک تحول اساسی به وجود آید و از اساتیدی که انقلابی هستند استفاده شود و نسبت به انقلاب اسلامی باید در دانشگاه ها برنامه ریزی شده و برای آن دغدغه وجود داشته باشد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: دانشگاه ها باید حقایق دین را به دانشجویان برسانند و مطالب دینی را به صورت به روز بیان کنند، دانشگاه آزاد با عنایت حضرت امام تشکیل شد و با هدایت های رهبر معظم انقلاب پیش رفت، آقای هاشمی رفسنجانی نیز در مدتی که سکاندار دانشگاه بود خدماتی خوبی ارائه کرد جای تقدیر دارد./1323/۲۰۲/ح

ارسال نظرات