۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۵۳۲۴۹۱
مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی:

ارائه کتاب های متناسب با نیاز جامعه راهکاری برای تقویت کتابخوانی است

عضو اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به این مطلب که اگر بخواهیم کتاب خوانی در جامعه تقویت شود در گام اول بایستی کتاب های فاخر علمی به گروه مخاطب ارائه شود، گفت: این کتاب های ارائه شده بایستی معطوف به نیازهای جامعه باشد و از طرفی در آنها ادبیات فاخر لحاظ شده باشد و از جاذبه های ظاهری هم برخوردار باشد.
حجت الاسلام شریعتی تبار

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار، مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، در نشست تخصصی کتابخوان فرهنگ رضوی با موضوع «امام رضا عالم آل محمد(ص)» که امروز 26 مهر در بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به آیات قرآنی گفت: کلام الهی بر علم و دانش تأکید دارد.

وی با بیان اینکه در یک بازه زمانی مسلمانان در حوزه علم و دانش پیشگام بوده اند، افزود: در آن دوران بزرگترین اندیشمندان جهان از مسلمانان و تشیع بوده اند و در برهه ای که اروپا و آمریکا در جهل می سوختند ما پیشینه ای دانشی و علمی داریم.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به این مطلب که اگر بخواهیم کتاب خوانی در جامعه تقویت شود در گام اول بایستی کتابهای فاخر علمی به گروه مخاطب ارائه شود، تصریح کرد: این کتابهای ارائه شده بایستی معطوف به نیازهای جامعه باشد و از طرفی در آنها ادبیات فاخر لحاظ شده باشد و از جاذبه های ظاهری هم برخوردار باشد.

اکبرزاده، مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به سرانه پایین مطالعه در کشور در حال حاضر گفت: از مهمترین دلایل این سرانه پایین نبود شیوه مناسب و معرفی ارائه کتاب به طرق استاندارد است.

وی در ادامه با بیان اینکه از جمله مهمترین دغدغه ها در حال حاضر کتابخوان کردن عموم مردم است، تصریح کرد: برای انجام این کار بایستی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در مکان های عمومی مانند مدارس و دانشگاه ها و مساجد ترویج شود.

گفتنی است، در این نشست از چهار نویسنده کتاب های «دین وسیاست از منظر امام رضا(ع)» به نویسندگی حجت الاسلام رضا وطن دوست، «عهد ماندگار»، مرتضی انفرادی، «پرسمان رضوی»، حجت الاسلام محمد باقر پور امینی و «دانای خاندان محمد(ص)» به نویسندگی امیر سلمان رحیمی تقدیر شد./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات