۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۵۳۲۴۸۷
رهبر خبر داد؛

نظرات مراجع و حوزه های علمیه به کشور در حوزه علوم کمک می کند

ریس دانشگاه ‌آزاد اسلامی با بیان این که نظرات مراجع و حوزه های علمیه بسیار مؤثر بوده و به کشور در حوزه علوم کمک می کند، گفت: دست یافتن به مرجعیت علمی که مدنظر رهبر معظم انقلاب است در دستور کار قرار دارد.
فرهاد رهبر فرهاد رهبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فرهاد رهبر رییس دانشگاه آزاد اسلامی امروز در دیدار با مراجع تقلید با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری کل دنیا است، گفت: دانشگاه آزاد شاید اولین یا دومین دانشگاهی است که این تعداد جمعیت دانشجویی دارد.

وی افزود: دانشگاه آزاد حدود یک و نیم جمعیت دانشجویی دارد و از 400 واحد آموزشی در اقصی نقاط کشور به ویژه در مناطق محروم برخوردار است، دانشگاه آزاد این امکان را فراهم کرده تا کسانی که خواهان علم و ادامه تحصیل هستند بتوانند در تحصیلات عالی از مواهب دانشگاه بهره مند شوند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی قطعا خیر و برکت هایی از بدو تأسیس تاکنون داشته است، اظهار داشت: این دانشگاه با عنایت حضرت امام، رهبر معظم انقلاب و آیت الله هاشمی رفسنجانی به این نقطه رسیده است.

وی ادامه داد: برای ادامه کار به ویژه اسلامی کردن دانشگاه ها نیازمند رهنمودهای بزرگان و مراجع تقلید هستیم، در حوزه تحول علوم به ویژه حوزه علوم انسانی نیاز به رهنمودهای مراجع و علما و نظرات حوزه علمیه داریم.

رهبر با بیان این که نظرات مراجع و حوزه های علمیه بسیار مؤثر بوده به کشور در حوزه علوم کمک می کند، ابراز داشت: دست یافتن به مرجعیت علمی که مدنظر رهبر معظم انقلاب است در دستور کار قرار دارد و خوشبختانه کارهایی انجام شده اما هنوز تا نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم.

وی عنوان کرد: از جمله کارهایی که در حد شعار باقی مانده وحدت بین حوزه و دانشگاه است که پیوند بین اساتید دانشگاه و علمای حوزه می تواند به پیشرفت علم کمک کند، در این راه دست یاری به طرف حوزه دراز می کنیم تا با هم فکری و هم گرایی به نتایج خوبی دست پیدا کنیم./1323/۲۰۲/ح

ارسال نظرات