۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۵۳۲۴۸۵
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

توحید رضوی نیاز روز جامعه است

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به این مطلب که جامعه ما جامعه ای است که در حوزه اعتقادات و اخلاق رنج می برد، گفت: به همین دلیل برای گسترش اخلاق و اعتقادات درحال حاضر ما به توحید رضوی نیاز داریم.
پور امینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام محمد باقر پور امینی، عضو هیإت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در نشست تخصصی کتابخوان فرهنگ رضوی با موضوع«امام رضا عالم آل محمد(ص)» که امروز 26 مهر در بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، درباره کتاب پرسمان رضوی گفت: این مجموعه 7 جلدی تلاش کرده است از نگاه امام رضا(ع) سؤوالات زائران را پاسخ بدهد.

وی با بیان اینکه پرسمان رضوی روایت منتشری از دانش و دانش گستری امام رضا(ع) است، افزود: در واقع علم امام رضا(ع) در دوران خود در حد بالایی قرار داشت و از طرفی فضای جامعه جستجوگر بود.

این مولف و نویسنده کتاب با بیان اینکه نقش امام رضا(ع) را در نشاط علمی آن دوران نمی توان نادیده گرفت، تصریح کرد: امام رضا(ع) در دو سطح نخبگان و اقشارمردم برای نشاط علمی جامعه تلاش کردند.

عضو هیإت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به درخشش علمی امام رضا(ع) که به عالم آل محمد(ص) ملقب شدند، اظهار کرد: در واقع امام رضا(ع) جامعه را به دو سطح نخبگانی و عموم مردم تقسیم کرد تا به پرسش های آنها پاسخ بدهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که جامعه ما جامعه ای است که در حوزه اعتقادات و اخلاق رنج می برد، گفت: به همین دلیل برای گسترش اخلاق و اعتقادات درحال حاضرما به توحید رضوی نیاز داریم.

حجت الاسلام پور امینی با بیان اینکه توحید جهان اسلام، توحید تشریعی است، تصریح کرد: در همین راستا حتی الهیات مسیحی به الهیات رضوی نیاز دارد و برای گسترش این فرهنگ در قدم اول بهتر است که صحیفه های امام رضا(ع) در حرم رضوی خوانده شود./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات