۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۵۳۲۴۸۰
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

ایمان و عمل صالح نتیجه وجود قلب سالم است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ایمان و عمل صالح نتیجه وجود قلب سالم است، گفت: انسان باید مراقب مقدمات تخریب قلب باشد و دوست بد قلب انسان را نابود می‌کند.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد و مفسر قرآن کریم، امروز در حسینیه هدایت، گفت: سعادت و شقاوت بشر نتیجه وضع قلب اوست.

وی افزود: در سوره مبارکه ابراهیم خداوند نتیجه سعادت انسان را بهشت بیان می‌کند، جایی که پهنای یک نقطه آن پهنای همه آسمان‌ها و زمین‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اوصاف بهشتیان، ابراز کرد: کسی که وارد بهشت می‌شود در یک محدوده زمانی کوتاه مومن بوده اما نتیجه آن زندگی کوتاه بندگی حیات ابدی در بهشت است.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: مومنان در عالم دنیا فارغ از حساب زمان دنیوی به عبادت و بندگی خداوند می‌پردازند برهمین اساس بهشت نتیجه عبادت طولانی و یا کوتاه مدت انسان نیست بلکه معیار بهشتی شدن ایمانی است که انسان در عالم دنیا باید داشته باشد.

این خطیب مشهور ادامه داد: خداوند می‌فرماید: همه مومنان انتظار و امید رسیدن به بهشت را دارند ما آن امید را قطع نمی‌کنیم؛ خداوند برای زندگی اخروی برخلاف زندگی دنیوی زمان تعیین نکرده است، انسان در عالم دنیا با موانع بسیاری روبرو می‌شود اما این امر در عالم آخرت معنا ندارد.

این دانشمند فرزانه بهشت را میوه سعادت دانست و اظهار داشت: انسان سعادتمند کسی است که از اعمال نیکو به اندازه کافی بهره برده باشد، خداوند میوه سعادت را ثمره ایمان، اخلاق و عمل پاک از قلب سالم بیان می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در ادامه تصریح کرد: نزدیکترین راه به پروردگار ایمان و اخلاق پاک است و کج روی و عدم اطاعت از خداوند انسان را در مسیر جهنم قرار می‌دهد.

این مفسر قرآن کریم در پایان خاطر نشان کرد: انسان باید مراقب باشد قلبش در عالم دنیا فاسد نشود بنابراین انسان باید مراقب مقدمات تخریب قلب باشد برهمین اساس دوست بد قلب انسان را نابود می‌کند./807/پ202/ب1

ارسال نظرات