۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۵۳۲۴۷۳
آیت الله سبحانی:

تفکیک جنسیت، سبب عفت و دیانت بیشتر جوانان می شود

حضرت آ‌یت الله سبحانی تفکیک جنسیت در دانشگاه ها را ضروری دانست و گفت: اگر تفکیک جنسیت به صورت محترمانه انجام شود از نظر اسلامی بسیار خوب است و به عفت و دیانت جوانان کمک می کند.
آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید شامگاه چهارشنبه در دیدار فرهاد رهبر رییش دانشگاه آزاد اسلامی و هیأت رییسه این دانشگاه، گفت: در ابتدا که دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شد سمپاشی هایی صورت می گرفت.

وی افزود: ما در همان زمان مصاحبه ای داشتیم و گفتیم که این دانشگاه توانست مشکل کنکور را حل کند و آقای هاشمی و دوستانش اجتماعی کثیری که سبب نارضایتی می شد را حل کردند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که رشته هایی باید تدریس شود که در جامعه کاربرد داشته باشد، اظهار داشت: این رشته ها باید گره موجود در جامعه را حل کند، باید به این رشته ها بیشتر عنایت وجود داشته باشد و برای آن شاگرد گرفت.

وی ادامه داد: رشته هایی که کاربرد آن ها کمتر است را نمی توان کلا حذف کرد اما عنایت کمتری باید نسبت به آن ها وجود داشته باشد، در خارج هزینه دانشگاه و اساتید را خودشان تهیه می کنند، به عنوان مثال یک رشته پروژه هایی دارد که آن را قبول می کنند و به دانشجوها می دهند تا تحقیق کنند و بر این اساس هزینه استاد تأمین می شود.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که  اگر هزینه بخشی از  اساتید با پذیرش پروژه ها تأمین شود اثرگذار است، ابراز داشت: با پذیرش پروژه ها می توان هزینه را استخراج کرد تا مشکلات هزینه ها بهبود پیدا کند.

وی عنوان کرد: گاهی برخی دانشجویان مستعد و نیازمند توان پرداخت هزینه را ندارند که اگر برای آن ها تخفیفی در نظر گرفته شود اثرگذار است و می تواند سبب جذب افراد مستعد شود، همه افراد نمی توانند هزینه را بپردازند که اگر به بخشی از آن ها رسیدگی شود خوب است.

این مرجع تقلید تفکیک جنسیت در دانشگاه را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: تفکیک جنسیت در دانشگاه ها بسیار مهم است و مراد از تفکیک این نیست که پسران در یک اتاق و دختران در یک اتاق دیگر درس بخوانند یا این که پرده ای بین آن ها کشیده شود.

وی اضافه کرد: باید منطقه ای برای برادران و منطقه ای دیگر برای برادران باشد، اگر چنین کاری صورت گیرد بسیار به عفت جوانان کمک می کند، گاهی رابطه علاقه بین دختر و پسر در دانشگاه پیدا می شود که آینده خوبی ندارد، اگر تفکیک جنسیت به صورت محترمانه انجام شود از نظر اسلامی بسیار خوب است و در قم این کار انجام شده است و به عفت و دیانت جوانان کمک می کند.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که علوم اسلامی باید در دست اساتیدی باشد که استاد رشته و علاقه مند به آن هستند، گفت: چنین اساتیدی می توانند عقاید اسلامی را به نحوی که فهمیده و چشیده اند برای جوانان می گویند؛ بنابراین نباید به دست اساتید سطحی باشد بلکه باید اساتیدی باشند که سؤالات و شبهات جوانان را در شرایط بمباران امروز پاسخ دهند./1323/۲۰۲/ح

ارسال نظرات