۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۵۳۲۴۷۲
سردار سلامی:

سمبلی چون ترامپ نشانگر فروپاشی جامعه آمریکا است/ ایران امروز پیروز میدان و تکیه‌گاه ملت‌های دیگر است

جانشین فرمانده کل سپاه در مورد وضعیت امروز کشور آمریکا، گفت: امروز وقتی می‌بینیم که ترامپ سمبل جامعه آمریکا می‌شود به این معنا است که جامعه آنها از هم پاشیده است.
سردار سلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه در گردهمایی بزرگ رزمندگان سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) که بعدازظهر امروز در حسینیه فاطمه الزهرا (س) برگزار شد با اشاره به اینکه شجاعت و دلاوری رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس همیشه جاودان خواهد بود، اظهار داشت: در زمان جنگ دشمنان ما آرزوی‌های زیادی در سر داشتند و هدف آنها تقسیم ایران بود که با این کار خود نشان دهند با دین نمی‎‌توان یک کشور را اداره کرد.

وی ادامه داد: دشمن به این موضوع پی برده بود که ایران چنانچه فرصتی را پیدا کند می‌تواند دست دشمنان اسلام را کوتاه کند و از این رو در زمان دفاع مقدس همه دنیا در مقابل ما ایستادند.

سردار سلامی یادآور شد: انقلاب اسلامی ما سعی دارد در جهت یک آرمان بزرگ به نام انقلاب حرکت کند و آن را برجهان حاکم سازد، دشمن هم برای اینکه این اتفاق نیافتد برما فشار آورد زیرا می‌دانست با وجود انقلاب اسلامی نمی‌توانند ثروت‌های مسلمانان را غارت کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ایران امروز در جهت تحقق اسلام قدم برمی‌دارد، تأکید کرد: خوشبختانه دفاع مقدس ما پدیده‌ای نبود که تنها به عصر خود منحصر شود، ما امروز در تلاش هستیم به شکل مستقیم آثار دفاع مقدس را در همه جهات زندگی خود بسط و گسترش دهیم و در عین حال آن را حفظ کنیم.

وی افزود: دفاع مقدس عزت و آبروی ما در جهان است، چنانچه رزمندگان ما در دفاع مقدس نبودند امروز نامی از اسلام دیده نمی‌شد و دیگر جبهه‌های حق از باطل وجود نداشت، امروز راه سعادت مسلمانان از میدان جهاد عبور می‌کند، چیزی جز جهاد عامل حیات‌بخش نیست.

سردار سلامی ابراز داشت: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با همیاری و همدلی بر امپراطوری‌های دنیا پیروز شدند، چنانچه رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس نمی‌جنگیدند امروز نمی‌توانستیم سخنی از استقلال ایران، حاکمیت اسلام و شکست کفار به میان بیاوریم.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه مبارزه ایران با آمریکا در صحنه جهانی از همان ابتدای انقلاب آغاز شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه از همان ابتدایی‌ترین روزهای انقلاب مردم خوب ما در پرتو رهبری همه دشمنان را شکسته دادند.

وی اضافه کرد: جنگ امروز؛ جنگ ما با آمریکا و هم‌پیمانانش است که هنوز تمام نشده است، دشمن تلاش کرد با تحریم ما را به زانو دربیاورد بازهم موفق نشد، آنها در تلاش بودن ایران را به عقب برانند اما ما در مقابله با آنها ماهواره به فضا ارسال کردیم و کشورمان دچار پیشرفت شد.

سردار سلامی با اشاره به این موضوع که دشمن تمام تلاش خود را کرد تا ما شکست بخوریم، تصریح کرد: در برهه‌های زمانی دشمن تلاش کرد با ایجاد جنگ‌های فرقه‌ای و طایفه‌ای ما را از هم بپاشاند اما نتوانست، در مقابل امروز استکبار در مقابل فشار یاران انقلاب و اسلام در حال شکستن است.

جانشین فرمانده کل سپاه در واکنش به سخنان ترامپ، تاکید کرد: رفتار رییس جمهور آمریکا تهاجمی بود اما در واقعیت سرشار از عجز و ناتوانی است، او در سخنان خود در همان ابتدا فهرست شکست‌های آمریکا را بیان کرد.

وی عنوان کرد: رفتار ترامپ نشان می‌دهد که جهان اسلام بر استکبار غلبه کرده است، آمریکا تمام تلاش خود را کرد تا ایران در انزوا برود اما امروز بالعکس خودشان منزوی شده‌اند، در سخنان اخیر رییس جمهور آمریکا دیگر چیزی به اسم گزینه‌های نظامی وجود نداشت چون دیگر راهی از این جهت برای آنها باقی نمانده بود و امروز دیگر منطق اتحاد آنها با اروپا از هم پاشیده است.

سردار سلامی یادآور شد: امروز وقتی می‌بینیم که ترامپ سمبل جامعه آمریکا می‌شود به این معنا است که جامعه آنها از هم پاشیده است، خیلی جالب است، وقتی ترامپ صحبت می‌کند وزیر دفاع و خارجه او به تحقیرش می‌پردازند، همچنین سیاستمداران دنیا حرف‌های او را تأیید نمی‌کنند و این بدان معناست که آمریکا به آخر خطر رسیده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به سخنرانی ترامپ، تصریح کرد: در روزی که رییس جمهور آمریکا سخنرانی می‌کرد کشور ما در آرامش کامل به سر می‌برد و تنها دنیا در اعتراض به این سخنان بود، بزرگترین دشمن آمریکا خود آنها هستند و با این کار منافع ملی خود را نابود می‌کند.

وی در پایان گفت: خوشبختانه امروز ما نه تنها پیروز میدان خود هستیم بلکه تکیه‌گاه دیگر ملت‌ها نیز می‌باشیم و همه‌ی اینها از برکت مقام معظم رهبری است./816/۲۰۲/ح

ارسال نظرات