۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۵۳۲۴۵۲
رحیم صفوی:

قدرت سپاه را نیروهای آمریکایی مستقر در خلیج‌فارس می‌دانند

دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر این‌که امنیت ملی ایران به امنیت منطقه وابسته است، گفت: قدرت سپاه را نیروهای آمریکایی مستقر در خلیج‌فارس می‌دانند.
سرلشگر صفوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نخستین کنگره ملی شهدای دانشجو همزمان با جشنواره فضای مجازی و رسانه امروز با حضور مسؤولان استانی و کشوری و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، توسعه فعالیت های مرتبط با فرهنگ ناب اسلامی در فضای مجازی و ارتقای سواد رسانه‌ای دانشجویان در تبریز برگزار شد.

سرلشکر یحیی رحیم صفوی، مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی در این کنگره با تحلیل مسائل و جریان‌های روز منطقه‌ای و بین‌المللی اظهار داشت: اظهارات سخیف رییس جمهور آمریکا کمترین اطلاعی از وضعیت و تحولات روز منطقه‌ای ندارد، از این روست که با ادبیات ابلهانه ملت ایران را مورد خطاب قرار می دهد.

وی با اشاره به این‌که پس از اظهارات ابلهانه ترامپ، مقابله با آمریکا به گفتمان ملی در ایران تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: قوای سه گانه و نیروهای مسلح و ملت ایران امروز متحد و هم‌صدا با یکدیگر، زیر سایه ولایت فقیه توانسته‌اند تمامی تهدیدها و تحریم‌های اقتصادی دشمن را به فرصتی برای تعالی نظام تبدیل کنند.

سرلشکر رحیم صفوی با بیان این‌که وزن ژئوپلیتیکی و اعتبار بین المللی جمهوری اسلامی ایران در مقیاس منطقه ای و جهانی رو به افزایش است، تصریح کرد: آمریکا بداند که قدرت موشکی و مسائل منطقه ای همچون سوریه و عراق که به امنیت ملی ایران و امنیت منطقه مربوط می شود، قابل معامله نیستند.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است؛ دیر یا زود؛ آمریکایی ها مجبور به عقب نشینی در مواضع سیاسی و تحریم های ظالمانه علیه ایران خواهند شد، چراکه سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا بار دیگر ثابت کرد که او بینش راهبردی نسبت به مسائل جهانی به خصوص منطقه غرب آسیا ندارد. 

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر این‌که آمریکایی ها درک درستی از  تحولات ایران و منطقه ندارند، افزود: آمریکایی ها دچار نوعی عقب افتادگی ذهنی هستند؛ شکست های مداوم از ایران خورده اند و طبیعی است که به دنبال جبران باشند، نیز نباید از توطئه آمریکا غافل باشیم.

وی با با بیان این‌که دوران زورگویی و عربده کشی از موضع یک ابر قدرت سال ها پیش به پایان رسیده است، تصریح کرد: تروریست نامیدن سپاه اشتباه رییس جمهوری آمریکا بود، پیشنهاد می کنم ترامپ قدرت سپاه را از نظامیان خودش در عراق، سوریه و خلیج فارس سؤال کند.

سرلشکر رحیم صفوی ادامه داد: رییس جمهور آمریکا بداند که پیوستگی ملت با سپاه پاسداران و نیروهای مسلح اساس اقتدار نیروهای مسلح ایران و سپاه پاسداران یکی از ارکان قدرت دفاعی و ملی ایران است، امروز نسل جدید انقلاب دارای روحیه‌ای جهادی و ولایی است که این امر را می توان در چهره مدافعان حرم مشاهده کرد.

وی با اشاره به این‌که شهدای مدافع حرم با سرکوب تروریسم تکفیری و شکست ائتلاف آمریکا و رژیم صهیونیستی توانستند عزت و اقتدار را به نظام اسلامی ایران به ارمغان بیاورند، گفت: امروز نبازمند ترویج علوم و معارف اسلامی، فرهنگ جهاد و شهادت، و مفاهیم عالی قرآنی در فضای مجازی هستیم که این امر بر عهده دانشگاهیان است./935/پ202/ب1

ارسال نظرات