۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۵۳۲۴۴۱
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

نسخه الکترونیکی کتاب «صحیفه سجادیه با ترجمه فارسی» در کتابخوان پژوهان منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «صحیفه سجادیه با ترجمه فارسی» به همت اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.
کتاب «صحیفه سجادیه با ترجمه فارسی»

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «صحیفه سجادیه با ترجمه فارسی» اظهار داشت: نیایش از حالت‌های برجسته روح آدمی است که رابطه انسان و خدا را با لطافتِ خاصی تعریف می‌کند و انسان در همین ارتباطِ ویژه است که خویشتن را می‌یابد و زندگی‌اش معنا و مفهوم می‌یابد.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: مؤمنان و عارفان، بس درِ بسته به مفتاح دعا گشوده‌ اند و مسیر زندگی خود را نورباران کرده‌اند. به دلیل همین اهمیت است که «دعا» در آموزه‌های انبیا و اولیا و معصومان(ع) جایگاه ویژه ای دارد. در مکتب اهل‌بیت، دعا و نیایش، نشانه برجسته ایمان است.

وی گفت: همه معصومان، دعا را بزرگ می‌شمردند و سخنانِ نیایش‌گونه از آنان در دست است، اما در این میان کتاب «صحیفه سجادیه» که سراسر آن دعاست، ویژگی خاصی دارد و در آن، حضرت امام سجاد(ع) مطالب و موضوعات فراوانی در قالب دعا مطرح کرده است.

پهلوانی به معرفی کتاب «صحیفه سجادیه با ترجمه فارسی» پرداخت و گفت: در اثر حاضر، همه «صحیفه سجادیه» به فارسی روان و معیار ترجمه و افزون بر آن، واژه‌های مشکل آن در پاورقی، شرح و توضیح داده شده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: این کتاب نوشته آیت ‌الله حسن ممدوحی کرمانشاهی است و انتشارات مؤسسه بوستان کتاب آن را چاپ کرده است.

وی اظهار داشت: کتاب «صحیفه سجادیه با ترجمه فارسی» با 448 صفحه به زبان فارسی و به قیمت 200000 ریال در سال 1385 منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید و ویندوز به صورت رایگان منتشر کرده است.

علاقه مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به نشانی www.pajoohaan.ir مراجعه کرده، با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب از مطالب آن بهره مند شوند./۸۸۲/ت ۳۰۲/ش

ارسال نظرات