۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۳۲۴۳۵

حضور کارکنان و استادان المصطفی در جشنواره قرآنی و حدیثی

مدیرکل قرآن و حدیث جامعه‌المصطفی از حضور کارکنان و استادان جامعه‌المصطفی در بیست‌وسومین جشنواره قرآنی و حدیثی جامعه‌المصطفی خبر داد.
حجت الاسلام رفیعی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعه‌المصطفی، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با باشاره به برگزاری بیست‌و سومین دوره جشنواره قرآنی و حدیثی جامعه‌المصطفی در سال جاری، اظهار داشت: جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی، یکی از رویدادهای بسیار مهم قرآنی در عرصه بین‌المللی است و این رویداد قرآنی با چنین گستره‌ای از نظر رشته‌ها، تنوع متون و...، در جهان اسلام بی‌مانند است.

مدیرکل قرآن و حدیث المصطفی افزود: امسال، با توجه به رویکردهای جدید جشنواره، ساختار آن اندکی تغییر کرده است و در ذیل ستاد برگزاری جشنواره، سه بخش در نظر گرفته شده است: شفاهی بانوان، شفاهی آقایان و مسابقات کتبی.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی ابراز کرد: از این سه بخش، دو بخش با توجه به سیاست صف‌محوری المصطفی، در صفوف برگزار می‌گردد و بخش دیگر را سازمان مرکزی اجرا می‌نماید. در نظر داریم در سال آینده، برگزاری این بخش هم از عهده سازمان مرکزی خارج شود و سازمان مرکزی المصطفی فقط مسئولیت سیاست‌گذاری، نظارت و ارزیابی جشنواره را بر عهده داشته باشد.

مدیرکل قرآن و حدیث جامعه‌المصطفی درباره اقدام دیگری که در این دوره از جشنواره انجام خواهد شد، خاطرنشان ساخت: در بیست‌وسومین دوره جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی در سال جاری، کارکنان و استادان المصطفی هم شرکت خواهند کرد که برای بخش قرآنی جامعه‌المصطفی بسیار تأثیرگذار است. همچنین در گسترش فعالیت‌های قرآنی و حدیثی در المصطفائیان، نقش راهبردی و آوردهای معنوی و تربیتی و نیز آثار و برکات فراوانی در ارتقای سطوح مهارتی قرآنی و حدیثی طلاب به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان این که کارکنان و استادان جامعه‌المصطفی استقبال فراوانی برای حضور در جشنواره کرده‌اند، تصریح کرد: ورود کارکنان و استادان المصطفی به جشنواره قرآنی و حدیثی، به این صورت، برای نخستین بار است که اجرا می‌شود. در بخش طلاب نیز شاهد استقبال بسیار خوبی بودیم، در حالی که نفرات اول رشته‌های گوناگون جشنواره را در پنج سال اخیر، از حضور در جشنواره طلاب منع نموده بودیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: در بخش شفاهی جشنواره امسال، رشته‌های تلاوت تحقیق، تلاوت ترتیل و حفظ در اجزای گوناگون در نظر گرفته شده است. در بخش کتبی نیز متناسب با سطوح تحصیلی طلاب، در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری متون مختلف تفسیری و حدیثی آزمون گرفته می‌شود. /۹۲۴/د۱۰۳/ج
 

ارسال نظرات