۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۵۳۲۴۲۶
طاهری مطرح کرد؛

جزئیات دومین همایش ملی هیأت های فعال در عرصه اربعین

دبیر همایش ملی هیأت های فعال در عرصه اربعین به تشریح جزئیات این همایش پرداخت و گفت: استفاده از سخنرانان و کارشناسان برجسته کشوری و دیدار با آیت الله هاشمی شاهرودی از مهمترین برنامه های این همایش است.
همایش ملی هیأت های فعال در عرصه اربعین

محمدحسین طاهری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اعلام برگزاری دومین همایش ملی هیأت های فعال در عرصه اربعین از سوی جامعه ایمانی مشعر در قم، اظهار داشت: این همایش ملی با حضور بیش از 400 نفر از مدیران هیأت های فعال در عرصه اربعین در قم برگزار می شود.

دبیر همایش ملی هیأت های فعال در عرصه اربعین با بیان این که این همایش پنجشنبه و جمعه 27 و 28 مهر برگزار می شود، گفت: همایش از ساعت 8 صبح در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج)، جنب مسجد مقدس جمکران آغاز به کار می کند.

وی به تشریح کارشناسان و سخنرانان این همایش پرداخت و ابراز داشت: حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان و حجج اسلام  محمدرضا عابدینی، سید هاشم الحیدری، سید حمید حسینی، حمید احمدی، جواد محرابی، داوود صالحی،  و آقایان حاج حسین یکتا، سردار علی اکبر مداحی، سعید قاسمی، حاج مهدی سلحشور و حاج مهدی رسولی در این مراسم به سخنرانی خواهند پرداخت.

طاهری محورهای این همایش را تبیین سیاست‌ها و راه‌بردهای کلان اربعین، اطلاع‌رسانی آخرین وضعیت اربعین96، ایجاد هم‌افزایی بین هیآت، بررسی فرصت‌ویژه و ظرفیت‌های فرهنگی پیاده‌روی اربعین، تحلیل وضعیت کشور عراق و اقتضائات فرهنگی آن، بررسی آسیب‌ها و راه‌های جلوگیری از انحرافات احتمالی، بررسی راه‌کار‌های کاهش مشکلات زائران و تسهیل مشکلات آنان عنوان کرد.

وی به دیدار اعضای جامعه ایمانی مشعر با آیت الله هاشمی شاهرودی اشاره کرد و افزود: اعضای جامعه ایمانی مشعر پنجشنبه 27 مهر ساعت 10:30 با حضور در دفتر آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی، با وی دیدار و گفت و گو خواهند کرد.

دبیر همایش ملی هیأت های فعال در عرصه اربعین خاطرنشان کرد: ارائه تجربیات هیات ها در پیاده‌روی اربعین، برپایی نمایشگاه و فروشگاه تخصصی اربعین، اهداي «بسته محتوایی اربعین»، رونمایی کتاب و صدور بیانیه، برخی از حاشيه‌هاي دومین همایش ملی هیأت‌های فعال در عرصه اربعین خواهد بود.

وی گفت: «جامعه ایمانی مشعر» حلقه‌ای دوستانه برای حضور هیأت‌های کشور عزیزمان است که با پیوستن روزافزون هیأت‌های حسینی می‌رود تا محفلی بزرگ برای همدلی و هم‌سویی همه هیأت‌های سراسر کشور باشد.

طاهری در پایان هدف جامعه ایمانی مشعر از برپایی چنین همایش هایی را اینگونه بیان کرد: مهم‌ترین تأثیر این جامعه بزرگ ایمانی، ایجاد فرصت‌های یکسان برای تمام هیأت‌ها در سراسر کشور است که امکان پیشرفت کمی و کیفی هم افزایی و نزدیک شدن هر چه بیشتر همه اعضا را برای نیل به جایگاه هیأت تراز انقلاب اسلامی فراهم می‌کند./840/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات