۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۵۳۲۴۱۵
در حاشيه جلسه هيأت دولت؛

سيف: امروز ديگر هيچ مؤسسه مالي غيرمجاز وجود ندارد

رييس بانك مركزي در مورد حضور مؤسسات مالي غيرمجاز، گفت: امروز خشوبختانه ديگر مؤسسه مالي غيرمجازي وجود ندارد و تعیین تکلیف برای سپرده گذاران در حال انجام است.
سیف

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، ولی‌الله سیف، ريیس بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در مورد مؤسسات مالي غيرمجاز، گفت: امروز خوشبختانه ديگر مؤسسه مالي غيرمجاز وجود ندارد و تعیین تکلیف برای سپرده گذاران در حال انجام است.

وي ادامه داد: البته در مورد مراجع قضايي اقدامات لازم در حال انجام است و شرايط مناسبي در آينده خداروشكر خواهيم داشت.

سيف در مورد طرح التزام‌بخشی به بازار غیرمتشکل پولی که یکی از سیاست‌های دنبال شده توسط بانک مرکزی است، تأكيد كرد: اميدواريم سال96 سالی باشد که این مطلب حل و فصل شود و تمامي فعاليت ها زير نظر ما عملياتي شود، البته اميد است اين امر در مورد بانك هاي نظامي و انتظاني هم عملياتي شود.

رييس بانك مركزي درباره دريافت پول از كارتخوان يادآور شد: در اين رابطه موضوع جديدي مطرح نيست و بانك مركزي تنها سندي را ناظر بر اینکه موسساتی در بحث پرداخت الکترونیک ایفای نقش می‌کنند برای نظام‌بخشی و شفافیت بیشتر در این بازار در بستر بانک مرکزی اقدامات خود را انجام دهند منتشر كرده است.

وي در مورد پول هاي مجازي نيز افزود: در مورد پول هاي مجازي مطالعاتي انجام شده است و پدیده‌ای است که بانک‌های مرکزی به آن ورود کرده‌اند اما هنوز نظر واحدی نسبت به آن به وجود نيامده است./٨١٦/۲۰۲/ح

ارسال نظرات