۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۵۳۲۴۰۶
مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی خبر داد؛

نشست علمی نوآوری های کلامی علامی خفری برگزار می‌شود

خراسانی از برگزاری نشست علمی «نوآوری های کلامی علامی خفری» خبرداد و گفت: در این نشست علمی حجج اسلام محمدتقی سبحانی و محمد صفر جبرئیلی از اساتید علوم عقلی به ارائه بحث و نظر می پردازند.
محمدباقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی

محمدباقر خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری نشست علمی «نوآوری های کلامی علامی خفری» خبرداد و عنوان کرد: در این نشست علمی که در حقیقت پیش نشست همایش بزرگ علامه شمس الدین خفری است، مباحث جدیدی که این عالم برجسته علوم عقلی بیان کرده است، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی ادامه داد: علامه خفری یکی از عالمان بزرگ و برجسته علوم عقلی از جمله فلسفه و کلام است که کمتر نامی از ایشان در محافل علمی برده می شود، از این رو دانشگاه جهرم با همکاری مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه فارس در 15 و 16 آذرماه قرار است که همایشی بزرگ برای بزرگداشت ایشان برگزار کند، از این رو قرار بر این شد که مجمع عالی حکمت اسلامی در شهر مقدس قم نیز اقدام به برگزاری پیش نشستی علمی کند.

وی ادامه داد: از مباحث دیگری که در این نشست علمی مورد مطالعه و تحقیق قرار می گیرد می توان به مقایسه نوآوری های کلامی علامه خفری با علمای هم عصر ایشان اشاره کرد، چراکه در زمان ایشان عالمان دیگری نیز در مباحث علوم عقلی سخنانی داشته و کتاب هایی نیز نوشته اند.

خراسانی با اشاره به کارشناسان حاضر در این نشست اظهار داشت: حجت الاسلام محمدتقی سبحانی استاد علم کلام و عضو علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و عضو انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه و حجت الاسلام محمدصفر جبرئیلی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به ایراد سخنرانی می پردازند و حجت الاسلام مهدی کریمی از اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی دبیری علمی نشست را برعهده دارد.

وی در ادامه از پخش آنلاین این نشست از سایت مجمع عالی حکمت اسلامی خبرداد و یادآور شد: البته نشست علمی «نوآوری های کلامی علامی خفری» همانند همه نشست های مجمع به صورت ویدئو کنفرانس از شعبه مشهد نیز به صورت زنده پخش می شود و علاقه مندان در این شهر مقدس نیز می توانند از این نشست بهره ببرند.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به انگیزه برگزاری این چنین نشست هایی، ادامه داد: معاونت پژوهش مجمع عالی حکمت اسلامی اهتمام خاصی به برگزاری جلساتی با محوریت کلام و فلسفه علم کلام دارد و این نشست نیز از جمله جلسات با محوریت علم کلام است که اساتید و پژوهشگران علوم عقلی نیز به صورت مستمر از این جلسات استقبال می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این نشست علمی صبح فردا پنج‌شنبه 27 مهرماه از ساعت 8:30 تا 11 صبح در سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی قم واقع در خیابان 19 دی کوچه شماره 10 برگزار می شود./1330/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات