۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۵۳۲۴۰۴
امام جمعه چوئبده آبادان:

سخنان ترامپ ارزش پاسخگویی ندارد

امام جمعه چوئبده آبادان گفت: بهترین پاسخ به یاوه گویی های سران آمریکایی را رهبر معظم انقلاب دادند و فرمودند که پاسخ دادن به ترامپ، وقت تلف کردن است.
حجت الاسلام حمید سیلاوی

حجت الاسلام حمید سیلاوی، امام جمعه چوئبده آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سخنان اخیر ترامپ رییس جمهور آمریکا، اظهار داشت: سخنان اخیر دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا سخنان جدیدی نیست و همان تکرار ماسبق سیاست های آمریکا و سران این کشور علیه جمهوری اسلامی است.

امام جمعه چوئبده آبادان با اشاره زیاده طلبی آمریکا در معاهدات بین المللی و نقض آنها، بیان داشت: آمریکایی ها همواره زیاده طلب بوده اند و در معاهدات بین المللی و جهانی هم اصلا پایبند نیستند و نخواهند بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی چوئبده آبادان در ادامه تصریح کرد: بهترین پاسخ را به یاوه گویی های سران آمریکایی را رهبر معظم انقلاب دادند و فرمودند که پاسخ دادن به ترامپ، وقت تلف کردن است؛ یعنی پاسخ دادن به یاوه گویی های دونالد ترامپ وقت تلف کردن است و هیچگونه ارزشی ندارد.

حجت الاسلام سیلاوی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب درباره عدم اعتماد به آمریکایی ها در مذاکرات موضوع برجام مکررا تذکر دادند، اما متاسفانه دولت مردان و دستگاه دیپلماسی ما حرف گوش ندادند.

وی افزود: اگر دستگاه دیپلماسی ما به تذکرات 9 بندی رهبر معظم انقلاب درباره مذاکرات گوش شنوا می دادند، الان به طور قطع آمریکا برای ما زبان درازی نمی کرد.

امام جمعه چوئبده آبادان در ادامه اظهار داشت: براساس فرمایشات رهبری، با شخص متکبر باید تنها فقط به صورت متکبرانه رفتار کرد و آمریکا هم بیانگر این سخن گوهربار رهبری است که باید با این شیطان بزرگ مانند خودش رفتار کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی چوئبده آبادان تصریح کرد: اگر بخواهیم با دیپلماسی لبخند که متاسفانه دولت مردان ما با دیپلماسی لبخند پا به مذاکرات گذاشتند، با آمریکا و مستکبران صحبت کنیم، به طور قطع دچار اشتباه بزرگی خواهیم شد.

حجت الاسلام سیلاوی با بیان اینکه اتحادیه اروپا هم غیر قابل اعتماد است، گفت: اتحادیه اروپا نماد بارز جمله "سگ زرد برادر شغال است" و این کشورهای اروپایی هم دنبال منافع خودشان هستند و در همه معاهدات و قراردادهای طول تاریخ این مسأله ثابت شده است.

وی در پایان ابراز داشت: اتحادیه اروپا و استکبار جهانی همگی با آمریکا و اسرائیل همدست شده اند که نظام مقدس و ملت شریف ما را هدف بگیرند و باهم هیچ گونه اختلاف استراتژیکی ندارند./9453/ت303/ب1

ارسال نظرات