۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۳۲۴۰۳

کسب رتبه دوم مدرسه روحیه بابل در جشنواره علامه حلی مازندران

حجت الاسلام اکبرپور روشن با اعلام خبر کسب دوم مدرسه علمیه روحیه بابل در جشنواره علامه حلی مازندران، گفت: با اهتمام و تلاش های اساتید و طلاب، این مدرسه موفق به کسب رتبه دوم در جشنواره علمی پژوهشی علامه حلی در سطح استان مازندران شد.
علی اکبر اکبرپور روشن

حجت الاسلام علی اکبر اکبرپور روشن، مدیر مدرسه روحیه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با اشاره موفقیت های علمی و پژوهشی اخیر این مدرسه در بین مدارس علمیه در سطح استان مازندران، گفت: مدرسه علمیه روحیه بابل یکی از مدارس موفق در حوزه تحصیلی و علمی است که در ردیف مدارس ممتاز و برجسته علمی در سطح کشور شناخته می شود.

وی افزود: در کنار توجه به مسائل علمی دراین مدرسه، به حوزه پژوهشی با برگزاری کارگاه های تحقیق و مقاله نویسی توجه ویژه ای شده است و نتیجه این تلاش ها کسب مجموع رتبه دوم طلاب و اساتید شرکت کننده این مدرسه در جشنواره علامه حلی مدارس علمیه مازندران است.

مدیر حوزه علمیه روحیه با اعلام تحصیل 110 طلبه در این مدرسه، اظهار داشت: بیش از 75 درصد طلاب این مدرسه بومی از استان مازندران هستند و بقیه طلاب از دیگر مناطق در این مدرسه تحصیل می کنند.

وی افزود: این مدرسه امسال پذیرای 16 طلبه جدیدالورود بود که پس از مراحل آزمون کتبی و شفاهی و گذراندن دوره اختبار و تثبیت به صورت رسمی به عنوان طلبه پایه یک پذیرفته شدند.

حجت الاسلام اکبرپور با بیان برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت برای تربیت طلاب انقلابی در تراز نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: هر یک از چهار معاونت آموزش، تهذیب، پژوهش و اجرائی در راستای چشم انداز یک حوزه علمیه انقلابی درراستای دغدغه های مقام معظم رهبری در این خصوص، در کنار توجه به مسائل علمی و اخلاقی فعالیت های جنبی مناسبی را در این مدرسه اجرا می کنند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های مستمر در این مدرسه به منظور اثر بخشی در مسیر تربیت سربازان امام عصر(عج)، دیدار با خانواده های معظم شهدا و جانبازان به ویژه روحانیان و طلاب شهید شهرستان بابل است که با استقبال طلاب این مدرسه مواجه شد.

مدیر مدرسه علمیه روحیه بابل به دیگر برنامه های جنبی در این مدرسه پرداخت و با بیان همکاری 16 استاد حوزه با این مدرسه، گفت: برگزاری طرح کافه کتاب، طرح مطالعاتی شهید مطهری، برنامه حفظ موضوعی قرآن و نشست های تخصصی عقاید در پایه های چهارم و پنجم در این مدرسه اجرا می شود.

وی پرورش طلبه تراز انقلاب اسلامی را رسالت حوزه علمیه عنوان کرد و اظهار داشت: امروز حوزه  علمیه باید تلاش مجدانه ای را برای تربیت متفکران حوزوی مانند شهید بهشتی و شهید مطهری انجام دهد تا  پاسخگوی نیازهای جامعه اسلامی در تحقق بخشی زمینه سازی ظهور امام عصر(عج) در مسیر نورانی انقلاب اسلامی باشد./۱۳۱۳/ت302/ب1

ارسال نظرات