۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۵۳۲۳۸۰
حجت الاسلام جوشقانیان تأکید کرد؛

مساجد و محافل مذهبی فرصتی برای شناسایی و حل مشکلات اجتماعی

رییس مجمع عالی بسیج استان قم گفت: در فضاهای مذهبی یک سری اطلاعات، اخبار و داد و ستد‌های اجتماعی و فرهنگی صورت می پذیرد که سبب شناسایی خلأهای اجتماعی می شود.
حجت الاسلام جوشقانیان

حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه مساجد، تکایا، حسینیه ها و محافل مذهبی نقش مؤثری در بازدهی امور اجتماعی دارد، گفت: هنگامی که صفوف نماز در مسجد شکل می گیرد مشاهده می کنیم که نوعی وحدت، همدلی، انسجام و قوت قلب میان مؤمنان موج می زند که سبب تزریق روحیه نشاط اجتماعی به جامعه می شود.

خلأهای اجتماعی در مساجد و محافل مذهبی شناسایی می شود

رییس مجمع عالی بسیج استان قم ادامه داد: در فضاهای مذهبی یک سری اطلاعات، اخبار و داد و ستد‌های اجتماعی و فرهنگی صورت می پذیرد که سبب شناسایی خلأهای اجتماعی می شود؛ افزون بر این سعی می شود که این خلأهای اجتماعی برطرف شود که نمونه بارز آن تأسیس صندوق‌ها و مؤسسات خیریه ای است که در برخی مساجد به چشم می خورد.

وی عنوان کرد: گاهی در زندگی انسان‌ها حوادثی رخ می دهد که ذهن آنها را برآشفته می کند؛ محافل مذهبی برای این نوع افراد به عنوان مسَکِّنی برای آرامش بخشیدن به دردها و آلام روحی‌شان است.

حجت الاسلام جوشقانیان با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات عرصه ازدواج جوانان در محافل مذهبی حل می شود، ابراز داشت: خانواده ها هنگام رفت و آمد به این مجالس با مشکلات زندگی دیگران آشنا می شوند و به رفع آن مشکل کمک می کنند؛ بارها دیده شده است که افرادی در زمینه ازدواج مشکلاتی همچون کمبود جهیزیه و غیره داشته اند که از سوی هم‌مسجدی ها آن مشکل برطرف شده است.

نقش مساجد و محافل مذهبی در کاهش آمار بزهکاری

رییس مجمع عالی بسیج استان قم به نقش مساجد و محافل مذهبی در کاهش آمار بزهکاری در جامعه اشاره کرد و بیان کرد: اگر چناچه توجه بیشتری به این محافل و مجالس داشته باشیم، به یقین آمار بسیاری از معضلات اجتماعی رو به کاهش می رود، چراکه نوع کسانی که جرم و جنایت مرتکب می شوند، کسانی هستند که هیچگونه آشنایی با اینگونه محافل و مجالس ندارند./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات