۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۳۲۳۷۲

چند خبر از دنیای نشر

برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب و رسانه‌های دیجیتال، ترجمه کتاب برنده جایزه شهید غنی‌پور به اردو و تخصیص بیش از یک و نیم میلیارد تومان یارانه خرید کتاب برای نمایشگاه تبریز از مهمترین اخبار بازار نشر هستند.
اخبار کوتاه دنیای نشر

به گزارش خبرنگا خبرگزاری رسا، برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب و رسانه‌های دیجیتال، ترجمه کتاب برنده جایزه شهید غنی‌پور به اردو و تخصیص بیش از یک و نیم میلیارد تومان یارانه خرید کتاب برای نمایشگاه تبریز از مهمترین اخبار بازار نشر هستند.

نمایشگاه تخصصی کتاب و رسانه‌های دیجیتال برگزار می‌شود

همزمان با بیست و پنجمین دوره هفته کتاب، نمایشگاه تخصصی کتاب و رسانه‌های دیجیتال در مصلی امام‌خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

 در این نمایشگاه‌ها دو رسانه اصلی فرهنگ، با هدف معرفی آخرین یافته‌ها در صنعت نشر و تکنولوژی ارتباطات  در کنار یکدیگر بخشی از نیازهای جامعه علمی و فرهنگی کشور را تامین و در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

این نمابشگاه با توجه به فاصله زمانی مناسبی بین دو نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار می‌شود می‌تواند از اهمبت ویژه‌ای برخوردار باشد. عرضه محصولات و خدمات نشر دیجیتال از دیگر برنامه‌های ابن نمایشگاه است.

نمايشگاه تخصصي کتاب و يازدهمين نمايشگاه رسانه‌های دیجیتال از تاریخ 20 تا 26 آبان‌ماه جاری در مصلی امام خمینی‌(ره) تهران برگزار می‌شود و از ساعت 10 الی 20 میزبان بازدیدکنندگان است.

ترجمه کتاب برنده جایزه شهید غنی‌پور به اردو

کتاب «زمانی برای بزرگ شدن» نوشته محسن مؤمنی‌شریف و برنده جایزه شهید غنی‌پور به زبان اردو ترجمه شد. ‌

 «زمانی برای بزرگ شدن»، نوشته محسن مؤمنی‌شریف،‌ رئیس حوزه هنری در قالب داستان بلند از سوی انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسیده است. کتاب روایت‌کننده ماجرای دو برادر است که یکی از آن‌ها در سنین نوجوانی برای حضور در جنگ تحمیلی راهی جبهه می‌شود و دیگری، به جبهه منافقان پیوسته است
«زمانی برای بزرگ شدن» تاکنون سه جایزه کتاب جایزه شهید غنی‌پور، جایزه 20 سال ادبیات دفاع مقدس و کتاب سال دفاع مقدس را به خود اختصاص داده است. این اثر به تازگی از سوی دفتر ترجمه حوزه هنری به زبان اردو ترجمه شده و قرار است به زودی منتشر شود.

تخصیص بیش از یک و نیم میلیارد تومان یارانه خرید کتاب برای نمایشگاه تبریز

 نزدیک به 800 ناشر داخلی و حدود 120 ناشر خارجی برای شرکت در نمایشگاه کتاب تبریز ثبت نام کرده اند و یک و نیم میلیارد تومان برای بن های خرید اختصاص یافته است.

 محمد محمد‌پور، مدیر‌کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) با اشاره به ثبت‌نام نزدیک به 800 ناشر برای حضور در نمایشگاه کتاب استان آذربایجان‌شرقی گفت: مهلت ثبت‌نام با توجه به اعلام درخواست ناشران  تا 25 مهر‌ماه ‌تمدید شد.  
 

این مسئول فرهنگی با اشاره به جایگاه نمایشگاه استانی آذربایجان شرقی ادامه داد: آذربایجان شرقی از گذشته در بحث کتاب و موضوعات فرهنگی از متقدمین ایران بوده و مراکز علمی و پژوهشی دانشگاهی متعدد و تمایل اهل فرهنگ و هنر به کتاب موجب شده تا نمایشگاه کتاب تبریز پُرمخاطب شود.
 

به گفته محمد‌پور، تعدد و کیفیت منابع همچنین حضور ناشران داخلی و بین‌المللی نیز موجب شده تا نمایشگاه تبریز از استان‌های همجوار و حتی کشور‌های اطراف نیز بازدید‌کننده داشته باشد. این مقام مسئول از حضور احتمال 120 ناشر خارجی در این دوره از نمایشگاه خبر داد.
 

در این دوره از نمایشگاه، ارزش‌ بن‌های خرید از یک میلیارد و 200 میلیون تومان سال گذشته به یک میلیارد 500 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. دانش‌آموختگان فوق‌لیسانس و پایین‌تر در این دوره می‌توانند از 100 هزار تومان و مقطع دکترا و معادل حوزوی از 150هزار تومان تسهیلات و 20 درصد تحفیف در نظر گرفته شده است.   

محمد‌پور تغییر زمان برگزاری نمایشگاه از مهر‌ به آبان‌ماه را پیشگیری از آسیب به کتابفروشِ‌ها اعلام کرد و گفت: به کتابفروشان اختیار داده شده تا به‌عنوان نمایندگی ناشران سراسر کشور و حتی ناشران خارجی در نمایشگاه حاضر شوند؛ علاوه بر این بُن‌های تخصیص داده شده در روز‌های نمایشگاه و بعد از آن نیز تا دو هفته در کتابفروشی‌ها قابل عرضه و تمدید است/
۹۲۵/ پ۲۰۴/ش.

 

ارسال نظرات