۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۳۲۳۵۹

۹۰۰ طلبه جامعه‌الزهرا در حال تدوین پایان‌نامه و رساله علمی

مدير اداره ارزشيابي تحصيلی جامعه‌الزهرا(س) خبر داد: در حال حاضر بیش از ۹۰۰ طلبه سطح ۳ و سطح ۴ در حال تدوین پایان‌نامه یا رساله علمی هستند.
جامعه الزهرا جامعه الزهرا

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام «مهدی رسولی نیا» روز سه شنبه در گفتگو با واحد خبر، با اشاره به اینکه تدوین پایان‌نامه یا رساله علمی، آخرین مرحله تحصیلی دوره آموزشی- پژوهشی تحصیلات تکمیلی است، افزود: طلاب موظفند در موضوعی مرتبط با رشته و گرایش تحصیلی خود با نظارت استاد راهنما و همکاری استاد مشاور به تحقیق و پژوهش پرداخته و از اثر مکتوب خود دفاع کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۰۰ نفر از طلاب سطح ۳ و سطح ۴ در حال تدوین پایان‌نامه و رساله علمی  هستند، عنوان کرد: از سال ۷۸ تا پایان شهریور ۹۶ بیش از هزار طلبه از پایان‌نامه یا رساله علمی خود دفاع کرده‌اند که از این تعداد ۱۷۰ دفاعیه برای طلاب بین‌الملل و ۸۵۱  دفاعیه برای طلاب حضوری و غیرحضوری مراکز تحصیل طلاب ایرانی است.

حجت الاسلام رسولی نیا ادامه داد: از هزار و ۲۱ پایان نامه و رساله دفاع شده در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، ۱۱ دفاعیه رساله علمی برای مقطع تحصیلی سطح چهار و هزار و ۱۰ دفاعیه پایان‌نامه برای مقطع تحصیلی سطح سه است.

مدير اداره ارزشيابي تحصيلی و مسابقات علمی معاونت آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(س) اضافه کرد: نخستین جلسه دفاعیه پایان‌نامه سطح ۳ جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در ۷ اسفند ۷۸ در رشته «فلسفه اسلامی» برگزار شده است.

حجت الاسلام رسولی نیا اظهار داشت: بیشترین آمار دفاعیه در بین رشته‌ها مربوط به رشته «تفسیر و علوم قرآن» طلاب ایرانی است.

وی تصریح کرد: پس از اتمام مرحله دفاع پایان‌نامه‌ها، یک نسخه از آن جهت استفاده عموم طلاب در اختیار کتابخانه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) قرار می‌گیرد.

مدير اداره ارزشيابي تحصيلی جامعه‌الزهرا(س) با اشاره به اینکه برخی از پایان نامه ها قابلیت چاپ به صورت کتاب را دارند، گفت: این دسته از پایان نامه ها پس از تأیید استاد راهنما به معاونت پژوهش معرفی می شود، که در صورت تأیید شورای نشر، مراحل چاپ آن طی می شود.

حجت الاسلام رسولی نیا یاد آور شد: در آبان ماه سال ۱۳۹۵ سامانه پایان نامه، جهت تسریع و سهولت انجام مراحل اداری تدوین پایان نامه یا رساله علمی از درخواست شروع تا تشکیل جلسه دفاعیه، راه اندازی شد و همه طلاب جهت درخواست شروع پایان نامه و پیشنهاد موضوع و بقیه مراحل به سامانه پایان نامه مراجعه می کنند که با این روش، تمامی دریافت و تحویل فایل طرح ها از طریق سامانه انجام می گیرد.

وی تاکید کرد: تمامی مطالبی که جهت تدوین پایان نامه نیاز است مانند راهنمای استفاده از سامانه پایان نامه، راهنمای نگارش طرح اجمالی و تفصیلی، راهنمای نگارش پایان نامه، ضوابط تدوین پایان نامه، زمان بندی جلسه دفاعیه و غیره جهت اطلاع طلاب در سایت معاونت آموزش قسمت «تحقیقات و پایان نامه ها» قرار دارد، که لازم است قبل از شروع به پایان نامه به سایت مراجعه و مطالعه کنند.

مدير اداره ارزشيابي تحصيلی و مسابقات علمي جامعه‌الزهرا(س) ادامه داد: طلاب جهت دفاع از پایان نامه خود، باید در دو دفاعیه شرکت کامل داشته باشند.

وی اظهار داشت: طلاب سطح ۳ پس از گذراندن حداقل ۶۰ و حداکثر ۷۵ درصد واحدهای درسی و طلاب سطح ۴ پس از گذراندن حداقل ۲۰ و حداکثر ۳۰  واحد درسی، موضوع پایان‌نامه یا رساله علمی و طرح تفصیلی آن را به تصویب کمیته پایان‌نامه‌ گروه علمی مربوط برسانند.

حجت الاسلام رسولی نیا اضافه کرد: انتخاب واحد آنان پس از اتمام ۷۵ درصد واحد درسی در سطح ۳ و پس از اتمام ۳۰ درصد واحد درسی در سطح ۴، منوط به تصویب طرح تفصیلی است./۹۲۰۱۰۳/ی

ارسال نظرات