۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۵۳۲۳۴۲

آغاز به کار کمیسیون‌های تخصصی اجلاسیه علمای بلاد شمال‌غرب

هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در روز نخست با آغاز فعالیت کمیسیون های تخصصی سه گانه پیگیری می شود.
 آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، عضو شورای عالی حوزه های علمیه امروز در مراسم آغاز به کار سخنانی کمیسیون‌های تخصصی اجلاسیه علمای بلاد شمال‌غرب در تبریز اظهار داشت: کمیسیون های سه گانه حوزه و روحانیت، سیاسی اجتماعی، فرهنگی تبلیغی فعالیت خود را آغاز می کنند.

وی با بیان این‌که کمیسیون های تخصصی امروز با حضور 250 نفر از علما و فضلای حوزه علمیه قم و آذربایجان مسائل روز را بررسی می کنند، گفت: پیش نویسی برای کار کمیسیون های تخصصی اجلاسیه علمای بلاد تدوین شده، اما از نظرات نهایی علمای برجسته منطقه و کشور نیز استفاده خواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این‌که مخبر کمیسیون های تخصصی پس از اتمام جلسات، فردا در جلسه عمومی اجلاسیه علمای بلاد نتایج را اعلام می کند، گفت: قرار است کمیسیون ها در دو نوبت صبح و عصر به فعالیت پرداخته و فردا در اختتامیه گزارش جمع بندی در مصلای اعظم قرائت می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که محور اصلی این اجلاس بررسی رسالت حوزه و روحانیت در نهادینه کردن فرهنگ دینی و مقابله با آسیب های اجتماعی است، گفت: نکته نظرات نمایندگان ولی فقیه در استان‌های شمال‌غرب و ائمه محترم جمعه نیز در بررسی مسائل بومی منطقه مورد توجه خواهد بود.

بنابر این گزارش، آیت الله مقتدایی رئیس کمیسیون حوزه و روحانیت، آیت الله نمازی، رئیس کمیسیون فرهنگی و تبلیغی و حجت الاسلام و المسلمین رجبی رئیس کمیسیون سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از دقایقی پیش فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

گفتنی است، هشتمین اجلاسیه علمای بلاد منطقه شمال غرب کشور، صبح امروز با آغاز فعالیت کمیسیون های تخصصی آغاز و قرار است فردا ۲۷ مهر اجلاسیه اصلی با حضور 1200 نفر از علمای برجسته منطقه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شود./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات