۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۵۳۲۳۲۲
آیت الله مقتدایی:

نتیجه جلسات اجلاسیه علمای بلاد خدمت رهبری ارسال می شود

آیت الله مقتدایی گفت: نتیجه جلسات و کمیسیون های تخصصی خدمت مقام معظم رهبری ارسال می شود، چرا که ایشان هم اعلام آمادگی کرده اند و در صورت نیاز عنایت ویژه ای خواهند داشت.
آیت الله مقتدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، افتتاحیه کمیسیون‌های هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای علمای بلاد شمالغرب کشور صبح امروز در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان تبریز با حضور نمایندگان ولی فقیه در استان‌های آذربایجان‌شرقی، اردبیل و آذربایجان‌غربی، ائمه جمعه، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از جمله آیات مقتدایی، غروی و حسینی بوشهری در تبریز برگزار شد.

آیت‌الله مرتضی مقتدایی، دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه در سخنانی با تشریح اهداف برگزاری این اجلاسیه در تبریز اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ارتباط با علمای بلاد در مناطق مختلف کشور بوده است، که در این راستا برگزاری اجلاسیه‌ها به صورت منطقه‌ای پیشنهاد و طرح‌ریزی شد.

وی با بیان این‌که پیشنهاد اعضای جامعه مدرسین حضور علمای بلاد مناطق مختلف کشور در اجلاسیه‌ها منطقه‌ای و سراسری بوده است، تصریح کرد: مقرر شده است افزون بر اجلاس سالانه‌ای که در قم با دعوت جامعه مدرسین برگزار می‌شود، اجلاسیه‌های منطقه‌ای نیز در دستور کار قرار گیرد.

دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که اجلاسیه‌های استانی به خاطر تعدد استان‌های کشور میسر نبوده است، گفت: بنا شد غیر از اجلاسیه‌های سالانه ملی، اجلاسیه‌های منطقه‌ای برگزار کنیم که امروز شاهد برگزاری هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای علمای بلاد با محوریت منطقه شمال غرب کشور در تبریز هستیم.

آیت الله مقتدایی با اشاره به این‌که علمای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در اجلاسیه تبریز حضور دارند، افزود: برای برگزاری این گردهمایی دو روزه از ماه‌ها چیش جلساتی با نمایندگان ولی فقیه در سه استان برگزار شد که در نهایت مقرر گردید اجلاسیه در تبریز با حضور بیش از هزار نفر از علمای بلاد برگزار شود.

وی با بیان این‌که مصوبات اجلاسیه علمای بلاد در منطقه شمال غرب به مسؤولان جهت اجرایی شدن ابلاغ می شود، تصریح کرد: نتیجه جلسات و کمیسیون های تخصصی خدمت مقام معظم رهبری ارسال می شود، چرا که ایشان هم اعلام آمادگی کرده اند تا در صورت نیاز عنایت ویژه ای خواهند داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف، برنامه‌ها و جایگاه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: اعتبار این نهاد به حضور اعضای آن که متشکل از علما و فضلای سراسر کشور است، می باشد؛ جامعه مدرسین همواره مورد عنایت ویژه بزرگانی چون امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بوده است.

آیت الله مقتدایی با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب عزت و احترام جامعه مدرسین را ناشی از خود اعضای جامعه مدرسین می‌دانند، گفت: جامعه مدرسین سابقه طولانی نیم قرنی دارد و در طول سال‌ها مراجع بزگواری در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عضویت داشتند و برای اصل انقلاب تلاش‌های فراوانی کردند./۹۳۵/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات