۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۵۳۲۳۱۸

اجلاسیه منطقه‌ای علمای بلاد در تبریز آغاز شد

هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز با فعالیت کمیسیون های تخصصی در تبریز آغاز به کار کرد.
جامعه مدرسین

حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، دبیر هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، که در حاشیه مراسم افتتاحیه کمیسیون های تخصصی ترتیب یافت، اظهار داشت: برنامه اجلاسیه علمای بلاد در روز نخست فعالیت و بحث‌های تخصصی کمیسیون های تخصصی سه گانه است.

وی افزود: کمیسیون فرهنگی مباحث مربوط به تبلیغ، احکام و حمایت از فرهنک اصیل مردم و اصلاح فرهنگ نامناسب منطقه شمال غرب پرداخته و کمیسیون حوزه و روحانیت نیز دغدغه‌های حوزه‌های علمیه، تقویت بنیه علمی و آموزشی، شناخت ظرفیت جوانان این استان و مسائل معیشتی طلاب حوزه‌های علمیه را بررسی می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که کمیسیون سیاسی نیز مسایل اجتماعی، سیاسی، شبهات القائی و عرفان‌های کاذب را بررسی خواهد کرد، تصریح کرد:  این اجلاسیه تحت عنوان "رسالت حوزه و روحانیت در  نهادینه کردن فرهنگ دینی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی" به میزبانی تبریز برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که ائمه جمعه، اساتید حوزوی، فضلا و علمای سه استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل در تبریز حضور دارند، گفت: همایش اصلی پس از پایان فعالیت کمیسیون های تخصصی و جمع‌بندی مباحث، فردا در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار خواهد شد.

وی با اعلام این‌که اکثر اعضای جامعه مدرسین حوزه‌ی علمیه قم در این اجلاسه حضور دارند، خاطرنشان کرد: امروز کمیسیون‌های سه گانه با ۲۵۰ نفر از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم و اساتید حوزه‌ علمیه آذربایجان‌ مسائل حوزه و روحانیت، مسائل سیاسی، اجتماعی و تبلیغی را بررسی می‌کنند.

دبیر هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: طی امروز مباحث با محوریت شناسایی ظرفیت‌ها و ارائه‌ راهکارهای مناسب برای تعالی حوزه علمیه آذربایجان خواهد بود که در نهایت نتایج به دبیرخانه حوزه علمیه قم ارسال شده و پییگیری برای تحقق اهداف صورت خواهد گرفت./935/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات