۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۵۳۲۳۰۲
امام جمعه تبریز:

توسعه حوزه علمیه خواهران در آذربایجان‌شرقی ضرورت دارد

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به این‌که تعداد مدارس علمیه استان متناسب با نیازهای موجود نیست، گفت: توسعه حوزه علمیه خواهران در آذربایجان‌شرقی ضرورت دارد.

حوزه های علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امشب در نشست مشترک مدیران حوزوی و آموزش و پرورش استان با تأکید بر این‌که تعداد مدارس علمیه استان متناسب با نیازهای موجود نیست، اظهار داشت: مشکل کمبود روحانی در آذربایجان‌شرقی جدی است.

وی با بیان اینکه در آذربایجان شرقی نزدیک 15 حوزه علمیه خواهران و بیش از 20 مدرسه علمیه برادران فعال است، اظهار کرد: تلاش ما افزایش حوزه های علمیه خواهران در استان است، چراکه تعداد مدارس خواهران در آذربایجان شرقی در مقایسه با دیگر استان‌های کشور در رده های آخر قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به این‌که تعداد مدارس علمیه استان متناسب با نیازهای موجود نیست، گفت: توسعه حوزه علمیه خواهران در آذربایجان‌شرقی ضرورت دارد، هر چند در عرصه توسعه فضای آموزشی حوزه علمیه برادران نیز برنامه هایی پیش بینی شده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به پروژه احداث حوزه علمیه جامع حضرت ثامن الحجج(ع) در تبریز گفت: این مرکز علوم اسلامی به  عنوان بزرگترین حوزه علمیه برادران منطقه شمال غرب کشور خواهد توانست تاحدودی نیازهای منطقه را برطرف کند، اما واقعیت این است که تقاضا از سوی جوانان برای تحصیل در حوزه بالاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: همکاری بین بخشی قابل توجهی در سطح استان وجود دارد که نمود آن همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه هدف آموزش و پرورش، باید تربیت سرمایه عظیم نیروی انسانی در راستای رسیدن به آرمان های انقلاب باشد، گفت: باید در کنار آمار و ارقام، میزان تاثیر گذاری اهداف فرهنگی و تربیتی نیز مورد توجه مسئولین ذیربط قرار گیرد. 

وی از آمادگی حوزه علمیه برای تامین طلاب در مدارس استان خبر داد و گفت: وظیفه ائمه جمعه شهرستان های استان فعال نگه داشتن کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش وپرورش است؛ فضای معنوی حاکم بر حوزه های علمیه نیز اثر تربیتی قابل توجهی بر دانش آموزان خواهد داشت./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات