۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۵۳۲۳۰۱
امام جمعه تبریز:

راهکارهای احیای جایگاه تاریخی حوزه علمیه آذربایجان بررسی می شود

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: محور اصلی اجلاسیه علمای بلاد شمال‌غرب کشور بررسی رسالت حوزه و روحانیت در نهادینه کردن فرهنگ دینی و مقابله با آسیب های اجتماعی است.
نشست خبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امشب در نشست خبری مشترک با آیت الله حسینی بوشهری در تبریز که به مناسبت برگزاری هشتمین اجلاسیه علمای بلاد برگزار شد، اظهار داشت: این احلاسیه فرصتی برای بررسی راهکارهای احیای جایگاه تاریخی حوزه علمیه آذربایجان است.

وی با بیان ابن‌که حوزه علمیه آذربایجان و تبریز با قدمت و جایگاه تاریخی خود فاصله دارد، خاطرنشان کرد: حضور بیش از هزار نفر از علمای برجسته منطقه شمال‌غرب کشور و برگزاری نشست‌های متعدد تخصصی در کمیسیون های مربوطه فرصتی است تا چالش های پیش روی حوزه علمیه آذربایجان بررسی شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که نشست‌های تخصصی و جنبی همایش فردا در کمیسیون های مربوطه آغاز خواهد شد، گفت: فردا در نخستین روز اجلاس کمیسیون های سه گانه حوزه و روحانیت، سیاسی اجتماعی، فرهنگی تبلیغی با حضور 250 نفر از علما و فضلای حوزه علمیه قم و آذربایجان مسائل روز را بررسی خواهند کرد.

وی با اشاره به این‌که محور اصلی این اجلاس بررسی رسالت حوزه و روحانیت در نهادینه کردن فرهنگ دینی و مقابله با آسیب های اجتماعی است، افزود: هشتمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور ائمه جمعه و اساتید حوزه های علمیه استان های اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان‌شرقی آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که مقدمات برگزاری اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه و علمای بلاد از چهار ماه گذشته با تشکیل و فعالیت کمیسیون های متعدد آغاز شد، گفت: خروجی بحث‌های صورت گرفته در نشست کمیسیون های علمای بلاد و اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه مطرح می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که تمامی مطالبات فضلای حوزوی منطقه شمال غرب از متولیان حوزه‌های علمیه کشور جمع‌بندی خواهد شد، افزود: بعد از اجلاسیه منطقه شمال غرب مطالب جمع بندی شده و به نهادهای مخاطب فرستاده شده و مورد مطالبه قرار می گیرد./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات