۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۵۳۲۳۰۰
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

هشتمین اجلاسیه جامعه مدرسین فردا در تبریز آغاز می‌شود

آیت الله حسینی بوشهری از برگزاری هشتمین اجلاسیه علمای بلاد منطقه شمال غرب کشور، طی روزهای ۲۶ و ۲۷ مهر در تبریز خبر داد.
نشست خبری آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم امشب در نشست خبری مشترک با امام جمعه تبریز با اصحاب رسانه استان که به مناسبت برگزاری هشتمین اجلاسیه علمای بلاد برگزار شد، اظهار داشت: این اجلاسیه با گستره منطقه شمال غرب کشور به مرکزیت تبریز در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که همایش طی روزهای ۲۶ و ۲۷ مهر در تبریز با حضور بیش از هزار عالم برجسته از سه استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل در تبریز برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: نشسیت‌های تخصصی در قالب کمیسیون های حوزه و روحانیت، سیاسی اجتماعی، فرهنگی تبلیغی و اجتماعی نیز تشکیل می شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این‌که تعدادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در اجلاسیه حضور خواهند داشت، گفت: هدف جامعه مدرسین از برگزاری این اجلاسیه بررسی مسائل حوزه های علمیه، روحانیت و آسیب های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی منطقه شمال غرب کشور است.

وی با بیان این‌که راهکارهای تقویت بنیه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، تبلیغی و تقویت حوزه و روحانیت در منطقه نیز مورد بررسی علمای بلاد قرار خواهد گرفت، گفت: ارتباط گیری، همدلی، همراهی و هماهنگی با روحانیت در پیشبرد اهداف دینی و اسلامی از دیگر اهداف برگزاری اجلاسیه منطقه‌ای علمای بلاد است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که تاکنون 10 اجلاسیه سراسری از سوی جامعه مدرسین برگزار شده که از این پس به جای برگزاری اجلاسیه های استانی، اجلاسیه های منطقه ای برگزار خواهد شد، گفت: بعد از اجلاسیه منطقه شمال غرب مطالب جمع بندی شده و به نهادهای مخاطب فرستاده شده و مورد مطالبه قرار می گیرد.

وی با بیان این‌که سال ۷۸ اولین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین برگزار شده است، تصریح کرد: جامعه مدرسین یکی از نهادهای حوزوی و باقدمت روحانیت است که در دوران خفقان طاغوت اعتراض کرد و برای تحقق منافع ملت و احیای دین وارد میدان شد و امروز در عرصه‌های مختلف ایفای نقش دارد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این‌که عنوان این اجلاس رسالت حوزه و روحانیت در نهادینه کردن فرهنگ دینی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، خاطرنشان کرد: این اجلاسیه به منظور بررسی ساز و کاری که روحانیت باید برای نقش هدایتی‌شان در جامعه تعیین کنند، بررسی آسیب‌های فرهنگی و راهکارهای گسترش تبلیغ مبانی دینی برگزار می شود./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات