۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۳۲۲۹۸
استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان:

در توصیف ذات خدا، باید دنباله رو قرآن بود

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه در توصیف ذات خدا باید دنباله رو قرآن بود، گفت: تعمق در ذات حق اگر بیش از آنچه قرآن فرموده باشد، زمینه ضلالت و انحراف را در پی خواهد داشت.
آیت الله سیدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیدان استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان، امروز در ادامه مباحث خط توحیدی نهج البلاغه در جمع طلاب حوزه علمیه آیت الله خویی گفت: در این خطبه صحبت از مباحث اعتقادی است، که در این مباحث باید از قرآن تبعیت کرد در حدی که قرآن فرموده و باید به محدوده آن توجه داشته باشیم.

وی افزود: اگر بیش از آنچه قرآن فرموده، در مسائل تعمق کنیم، زمینه ضلالت و انحراف را در پی خواهد داشت.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان بیان داشت: آنچه قرآن دلالت کرده است، صفت خدا و توصیف حضرت است، همان را باید تبعیت و پیروی کرد و پیشوای خود قرار داد و از نور هدایت قرآن استفاده کرد.

این استاد اخلاق اذعان کرد: همیشه شیطان وسوسه می کند در حالی که در قرآن، زندگی ائمه و سنت پیامبر در آن مطرح نیست.

آیت الله سیدان یادآور شد: کسانی که راسخون در علمند به تعبیر قرآن، آنهایی هستند که به چنین مطالبی که در قرآن بیان نشده، تعمق نمی کنند و می گویند آمنا.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: اساس مکتب و حق و حقایق را راسخان در علم به خوبی فهمیده اند و خداوند آنها را بی نیازشان کرده‌ است تا آنجا که مساله ورود پیدا کردنش و اعتراف بر اینکه هرچه هست مورد قبول است.

این استاد اخلاق با اشاره به سخنی از امام سجاد(ع) که می فرماید: اقوامی خواهند آمد که تعمق می کنند گفت: علامه مجلسی در رابطه با شرح این عبارت امام می گوید: آنچه فهمیده می شود بیشتر مذمت است.

وی اظهار داشت: بین تعمق و تدبر تفاوت است، تعمق در کلام خدا برای فهم بیشتر کلام الهی مشکلی ندارد اما در ذات خدا معنا ندارد و نباید ورود کرد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان اظهار داشت: تعمق موجب پوشش مطلب و کفر است و پسندیده نیست./۹۷۰۵/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات