۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۵۳۲۲۸۴
حجت الاسلام ادیب یزدی مطرح کرد؛

جایگاه فصل زیارت در نهضت عاشورا

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت واقعه عاشورا، گفت: از مهمترین ویژگی های امام حسین(ع) در روز عاشورا نوع شهادت ایشان است که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.
ادیب یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی استاد حوزه علمیه امشب در مراسم دهه سوم محرم که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت درک معرفت اهل بیت(ع) اظهار داشت: همه حسنات موجود در اهل بیت(ع) به رسول خدا بر می گردد.

وی در ادامه ابراز داشت: تمام فضائل عالم در رسول خداوند(ص) حلول کرده و موجود است و به دیگر اهل بیت(ع) منتقل شده است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در میان اهل بیت(ع) دارای ویژگی های برجسته ای است که هر کدام از ویژگی های ایشان در جای خود دارای ویژگی های گوناگونی است و باید مرد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به  اهمیت واقعه عاشورا گفت: از مهمترین ویژگی های امام حسین(ع) در روز عاشورا نوع شهادت ایشان است که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام ادیب یزدی ابراز داشت:‌ در همه مواقف روز جزا و قیامت رسول خدا(ص) حضور مستمر دارند و در روز قیامت اول جنازه ای که تکریم می شود پیکر امام حسین(ع) است که از سوی اهالی روز جزا تکریم می شود.

وی ادامه داد: فصل های دیگر موجود در زندگی امام حسین(ع) و واقعه عاشورا مساله اسارت است که در آن نقش اول را امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) با خواندن خطبه های آتشین بر عهده گرفته اند.

استاد حوزه علمیه تهران گفت: فصل مهمتر در این واقعه مهم مساله زیارت امام حسین(ع) است که دارای ابعاد گوناگونی است و یک میراثی از مرثیه را برای شیعه به ارمغان آورده است.

وی در پایان گفت: محبتی که ره آورد معرفت است از دستاوردهای نهضت عاشورا و امری بسیار مهم است که باید مانند دیگر شعائر اسلامی زنده و جاوید بماند./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات